2 צפייה בגלריה
כלה מורן בן אסולין עומר אדם סרטון
כלה מורן בן אסולין עומר אדם סרטון
הכלה במגפיים. זמן לקמפיינים
כל הארץ רועשת. הסרטון המתעד את הכלה מורן בן-אסולין מתנפלת על עומר אדם, הנבוך אך מחויך, הוא כבר יומיים הנושא הכי מדובר בכל מקום ברשת ומחוצה לה. מה היה שם? כלה במגפיים לבנים, עם גוף דק, רגליים ארוכות, חתיכת בד כרוכה סביבה בעיצוב מיוחד שחשף חזה מרשים ומיקרופון ביד. לבד מהמתנות הפיזיות שלהן זכתה, בסרטון ניכר שאלוהים חנן אותה גם בפה מפיק מרגליות.
אנחנו לא חדשים בעידן הזה של הרשתות החברתיות, לכן התגובות לסרטון היו צפויות. יכולתי לנחש אותן מראש. מהגולשים העדינים שצחקו או שצקצקו שזה לא לעניין, דרך המחמירים שכעסו שהיא מביישת את עצמה ואת משפחתה, ועד לקיצונים שהסיקו מסרטון של כמה שניות תובנות חברתיות, פוליטיות, עדתיות ופסיכולוגיות.
הם שכחו, או בחרו להתעלם, מהעובדה שמדובר בחתונה של בחורה צעירה – אירוע פרטי ומשמח למדי שלה ושל בעלה הטרי – ושם זכותה לחגוג בדיוק כפי שהיא רואה לנכון. כלומר ללבוש מה שבא לה, להגיד מה שבא לה, להרים לעצמה, לצחוק עם הקהל, לשתות מה שבא לה או לצרוך חומרים אחרים, אם רק בא לה. הגולשים מוזמנים לגחך, לצחוק, להתנשא, "לרחם" על החתן ולספוק כפיים בזעזוע, אבל זה לא ישנה את השורה התחתונה: הכלה במגפיים נראית בסרטון מאושרת ובטוחה בעצמה. ואולי בעצם זה מה שהפריע להם.
אגב, דעתי הפרטית היא שכלה ביום חתונתה אמורה להיראות כמו נסיכה ולא כמו פצצת מין בשמלה שמותירה מעט מאוד לדמיון. אפשר להיראות מושלם גם בלי לחשוף. אני מקווה שבחתונות של ילדיי הכלות תבחרנה בכיוון צנוע, אבל ברור לי שאף אחת לא תשאל אותי. לכן אכבד את החלטותיהן ואסתום את הפה. זו החלטה שלהן, וכל עוד הן לא פוגעות באיש - די לשפוט.
אין לי מושג מי "הדליף" את הסרטון מהחתונה ואם הוא העריך את גודל הסערה שתתעורר. זה גם לא משנה. אבל מרגע שזה קרה, אולי כדאי לבן-אסולין למהר ולמנף את זה באופן שיפתח לה כמה דלתות, או לבטח יכניס לה קצת כסף. אין פה משהו חריג או מגונה. אנחנו מכירים כאלה שניצלו סרטונים שנויים במחלוקת פי כמה והרבה יותר רדיקליים כדי להזניק קריירה. קים קרדשיאן, להבדיל אלף אלפי הבדלות, שהיא כיום אשת עסקים מיליארדרית, מעצבת אופנה ואייקון פופ גלובלית, החלה בפועל את הקריירה מקלטת סקס שלה.
אז עכשיו הכלה במגפיים פרצה לתודעה. את השלב של "כולם יודעים מי אני" היא עברה, וכעת, לפני שיסתיימו 15 דקות התהילה, היא תוכל אם תרצה לעבור לשלב המינוף: היא ובעלה יקרסו בקרוב תחת הזמנות לתוכנית ריאליטי, קמפיינים והשקות, ומשם הדלתות פתוחות. מכאן זו בחירה שלהם: המשך הסערה או חזרה לאנונימיות.
2 צפייה בגלריה
פיט דייוידסון וקים קרדשיאן
פיט דייוידסון וקים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: AP)
ועוד מחשבה על האירוע מזווית מגדרית: דמיינו לעצמכם שבמקום עומר אדם עמדה שם זמרת אישה, איזו אנה זק עדינה כזאת, ובמקום הכלה במגפיים, מי שהחזיק את המיקרופון היה החתן בחליפה, מתקרב אליה בטון ספק מאיים ספק משועשע, נוגע לא נוגע. מיד היינו עדים לעליהום אלים ומוטרף של לוחמות הפמיניזם בעיני עצמן והבחור היה נצלב על כך בכיכר העיר לקול היללות של מקהלת הטהרניות.
ג'ודי ניר מוזס שלוםג'ודי ניר מוזס שלום
אבל בין אינסוף התגובות לסרטון של הכלה במגפיים לא מצאתי התייחסות לכך שהיא התקרבה לעומר אדם, נגעה בו, ואפילו דיברה אליו באופן קצת תוקפני. וזה מובן: הוא הבין היטב את הסיטואציה והתמודד איתה יפה ובחיוך. אני משוכנעת שגם אם המצב היה הפוך, ואותה אנה זק או זמרת אחרת היו נקלעות לאירוע כזה, גם הן היו יודעות להחליק, כי כאמור, חתונה, אלכוהול, שמחה. אבל זה לא היה עוזר: להקת הפמיניסטיות לא היו מניחות לו.
אז גברת בן-אסולין, הכלה במגפיים, קודם כל מזל טוב. ועכשיו תמשיכי לעשות מה שעושה לך טוב. גם אם שקלת אחרת, תקברי עמוק את צמד המילים "מה יגידו" שאצלי פשוט לא נמצאות בלקסיקון, ותמשיכי לחגוג את החיים מול המצלמות ובלעדיהן.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il