בשם הבן: איציק בונצל, אביו של לוחם סיירת הצנחנים סמל-ראשון עמית בונצל (22) שנפל בלחימה במרכז רצועת עזה בדצמבר, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש לשנות את חוק "משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום)" שלא שונה מאז שנת 1950. ראש הממשלה נענה לבקשה ובשיתוף ח"כ משה סעדה גובש נוסח להצעת חוק חדשה שתיקרא על שם עמית בונצל ותוכל להביא לתיקון עוול היסטורי. "יידע כל חייל שיוצא לקרב שאם הוא לא יחזור - מדינת ישראל תדאג להורים, לאחיו ולילדיו", אמר האב השכול.
2 צפייה בגלריה
עמית בונצל ז״ל
עמית בונצל ז״ל
סמ"ר עמית בונצל ז"ל
לפי החוק הקיים היום, רק ההורים השכולים זכאים לקצבה חודשית. הקצבה שמקבלים ההורים כוללת אחים שכולים עד גיל 22 ויתומים עד גיל 18, אחרי גיל זה האחים והיתומים לא זכאים לשום קצבה מהמדינה. לכן, בונצל מבקש לשנות את החוק כך שאחים שכולים ויתומים יהיו זכאים לקצבה לכל החיים ולא רק עד הגיל הכתוב היום בחוק. בנוסף, יחולו הקלות נוספות על המשפחות השכולות ויוגדלו הקצבאות שיקבלו מהמדינה, כך שיסייעו להן להתמודד עם המציאות החדשה והכואבת.
לפי דרישת הרשויות, משפחה שכולה צריכה כיום להצהיר מחדש פעם בשנה שהיא אכן כזו כדי לקבל ארנונה. גם את הסעיף הזה בונצל דורש לשנות בחוק. לפי הנוסח החדש שמתכוונים להביא בממשלה, משרד הביטחון יעביר את פרטי המשפחות השכולות ולא תהיה דרישה לחדש את הבקשות להקלות במיסים כל שנה מחדש. הצעת החוק הממשלתית צפויה לעלות להצבעה לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל בתמיכת ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
2 צפייה בגלריה
איציק בונצל, אביו של עמית ז״ל בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו
איציק בונצל, אביו של עמית ז״ל בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו
האב איציק בונצל עם ראש הממשלה נתניהו
"השכול תופס את כל שכבות האוכלוסייה, הוא לא מבדיל בין בית לבית", אמר האב השכול איציק. "אחרי שאתה מאבד את הבן שלך, הורים הם לא אותם הורים, אז הילדים גם מאבדים באיזשהו מקום את ההורים שלהם. אני מכיר אנשים שלא יוצאים מהבית, אנשים שהפסיקו ללכת לעבודה, זו מכה שאני לא יכול להסביר איך אני מרגיש מאז שאני איבדתי את הבן שלי עמית. זה מאוד קשה. כולי תקווה שעד יום הזיכרון הכנסת תחוקק את החוק ותתקן את העוולה שנגרם".
ח"כ סעדה שעבד עם בונצל על נוסח החוק אמר: "מדובר על תיקון עוול היסטורי. במשך 75 שנה אחים לא קיבלו זכויות, יתומים לא קיבלו זכויות, זה מצב אבסורדי. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לקדם את היוזמה של איציק יחד עם ראש הממשלה, מזכיר הממשלה ושר האוצר. יש כאן בשורה טובה למשפחות השכולות. המשפחות שנתנו את היקר להם מכל למען עתידו של עם ישראל".
בונצל מקווה שהחוק החדש אכן יובא להצבעה בקריאה ראשונה עד יום הזיכרון לחללי צה"ל ויקודם עד שיאושר סופית. לדבריו, "אנו מצפים לראות כל שר וחבר כנסת ציוני משתתף בהצבעה ומצביע בעדה. שלא תחסר ולו אצבע אחת להצבעה לחוק 'עמית בונצל והמשפחות השכולות'".