סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה אתמול בלילה (שני) על תקיפה ישראלית באזור דמשק. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בסוריה, הדי פיצוצים רבים נשמעו באזור עיר הבירה. משרד ההגנה הסורי מסר כי ישראל ביצעה את התקיפה בשעה 23:05 מכיוון רמת הגולן, וכי חייל סורי נפצע בתקיפה.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה במדינה, עדכן כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי מערכות ההגנה האווירית הסוריות פועלות נגד התקיפה הישראלית, בניסיון לירט את הטילים. עוד הוא דיווח כי זו התקיפה הישראלית ה-23 מתחילת השנה, וכי הטילים הישראליים פגעו בלפחות שלושה אתרים של צבא רוסיה.
לפי דיווחים בסוריה, התקיפה הישראלית התמקדה באזור קרוב לשדה התעופה של דמשק וכן באזור אל-כיסווה, שתי נקודות שבהן תקפה ישראל כמה פעמים בעבר. שני המקומות מוכרים לפי פרסומים זרים כאתרים שמשמשים את איראן ואנשי חיזבאללה באזור, לעתים קרובות תוך שימוש בתשתיות של צבא סוריה. מאוחר יותר הארגון דיווח כי התקיפה בוצעה גם נגד יעדים בדרום דמשק. ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת דיווח מפי מקור כי "התקיפה הישראלית הייתה נגד משלוח אמל"ח איראני, שהגיע לשדה התעופה בדמשק, לפני שהשיירה יצאה לדרך".
סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה, מפי מקור ביטחוני בכיר, כי "מטוסי קרב ישראלים שיגרו טילים לעבר כמה מטרות באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו ליירט חלק מהטילים האלה". תושבים באזור דיווחו כי שברים של אחד מטילי ההגנה האווירית נפלו בשכונת מגורים. עיתון אל-ווטן הסורי, המקורב לשלטון, דיווח כי שדה התעופה הבינלאומי של דמשק פועל כרגיל ולא נפגע בתקיפה.
בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי ישראל תקפה בסוריה, אף שהרשויות בסוריה לא התייחסו לכך. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טען כי היא בוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו ביום ראשון שעבר בסביבות השעה 4:30 על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק וסביבתה. במשך שעות, ובניגוד לרוב המקרים הקודמים, לא נמסרו פרטים נוספים - אבל מעט אחרי השעה 8:00 דווח ברשת "ספוטניק" כי חיל האוויר הישראלי הוא שתקף באזור דמשק.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: תקיפה באזור דמשק, סוריה
תיעוד: תקיפה באזור דמשק, סוריה
תיעוד תקיפה באזור דמשק בשבוע שעבר
שבוע לפני כן הופעלו מערכות ההגנה האווירית בסוריה נגד תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. זו הייתה תקיפת חיל האוויר הראשונה שדווחה בסוריה מאז שמאות טייסים וקצינים במילואים הודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות.
גורם צבאי סורי אמר כי "בסביבות השעה 02:20, האויב הישראלי תקף מהאוויר מכיוון הגולן הסורי הכבוש. התקיפות התמקדו בכמה נקודות באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו את הטילים והפילו כמה מהם. בתקיפה נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו ארבעה נוספים, נגרם נזק לציוד".
פורסם לראשונה: 23:16, 21.08.23