פרטים חדשים על התקיפה המסתורית לפנות בוקר באזור דמשק: הטלוויזיה הסורית וסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א עדיין לא מסרו פרטים על מה שלפי אתר "ספוטניק" הוא תקיפה ישראלית, וכעת המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טוען כי היא בוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה.
כלי תקשורת בסוריה דיווחו לפנות בוקר (ראשון), בסביבות השעה 4:30, על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק וסביבתה. במשך שעות, ובניגוד לרוב המקרים הקודמים, לא נמסרו פרטים נוספים - אבל מעט אחרי השעה 8:00 דווח ברשת "ספוטניק" כי חיל האוויר הישראלי הוא שתקף באזור דמשק.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: תקיפה באזור דמשק, סוריה
תיעוד: תקיפה באזור דמשק, סוריה
"הפיצוצים היו חזקים ונמשכו שעתיים"
מרכז המעקב הסורי, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח בצהריים כי "אם אכן יתברר שזו תקיפה ישראלית אז היא בוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע במדויק לעבר מחסן שנמצא באזור הררי, מערבית לדמשק, ומשמש את חיזבאללה".
לפי המרכז, "הפיצוצים היו חזקים ונמשכו כשעתיים, וכתוצאה מכך הושמדה כל תכולת המחסן. ייתכן כי לקח חודשים לצבור כמות אמל"ח כזאת גדולה במחסן זה, אבל בסופו של דבר בתקיפה אחת הושמד כל המחסן".
לפני כשבוע דיווחו כלי התקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית, גם כן באזור דמשק. זו הייתה תקיפת חיל האוויר הראשונה שדווחה בסוריה מאז שמאות טייסים וקצינים במילואים הודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות.
לפי הדיווחים אז, נהרגו באותה תקיפה שישה בני אדם - ארבעה חיילים סורים ועוד שניים שזהותם לא ידועה - וההערכה היא כי בין ההרוגים היה גם מדען שעוסק בפרויקט לדיוק טילים.