חיסול האזרח הישראלי בצומת אמונים הסמוך לאשדוד לאחר מרדף בכביש 4 לא היה המקרה היחיד היום (ראשון) של ירי על אזרחים.

מוקדם יותר, נמסר מעיריית שדרות כי אזרח שנסע על טרקטורון והתבקש לעצור על ידי כוחות הצבא, המשיך בנסיעתו ונורה. הוא פונה במצב קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
בהמשך, המשטרה עצרה נהג משאית שניסה להימלט ממחסום בידוק משטרתי סמוך למושב אלישמע שבמועצה אזורית דרום השרון. כוחות משטרה שהציבו את מחסום הבידוק זיהו נהג משאית שהתקדם במהירות לעבר המחסום. לאחר שהנהג לא נענה לקריאות השוטרים לעצור, הם ירי באוויר, אך הנהג המשיך בנסיעתו - תוך שהוא עולה על אי תנועה סמוך למחסום.
לבסוף, השוטרים ירו בו על מנת לעצור אותו, והוא נפצע באורח קל ברגלו. הרקע ונסיבות ניסיון ההימלטות מהמחסום נבדקות כעת.
מתחקיר אירוע החיסול בצומת אמונים עלה כי אכן האדם שנהרג הוא אזרח ולא מחבל. גורם משטרתי אמר ל-ynet: "לא ברור לנו מדוע הוא נסע בפראות, לא נענה לקריאות השוטרים ופרק רגלית".
המשטרה רדפה במשך כחצי שעה אחר רכב שנסע בפראות בכביש 4 מאזור עוטף עזה צפונה. החשד הראשוני של השוטרים היה כי מדובר בחוליית מחבלים שהשתלטה על הרכב באזור מבקיעים. סמוך לשעה 12:00, כשהרכב הגיע לצומת אמונים, עצרו כוחות המשטרה את הרכב, הנהג יצא ממנו וברח לעבר השדות. השוטרים שהיו במקום החלו במרדף אחר הנהג שנמלט, ירו בו והרגו אותו.
ולא רק אזרחים נורו בטעות: בצה"ל עדכנו הלילה כי ארבעה חיילים נפצעו, אחד מהם באורח בינוני והשאר קל, בתקרית בשתולה שליד גבול לבנון. מתחקיר האירוע עולה כי כוחות צה"ל אשר ביצעו משימת הגנה במרחב שתולה זיהו רכב לא מוכר שהגיע במהירות וניסה לעקוף את המחסום שהוצב שם. בתגובה, הכוח פתח בירי לעברו. בהמשך התברר כי מדובר ברכב צבאי וכתוצאה מהירי נפצעו כאמור ארבעה חיילים.