יו"ר המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, רונה מקדניאל, היא אחייניתו של מיט רומני, מי שהיה מועמד המפלגה לנשיאות ב-2012. עד לפני כמה שנים היה שם משפחתה מקדניאל-רומני, אבל אחרי שהדוד שלה התחיל להעביר ביקורת על טראמפ, החליטה רונה פשוט להסיר את "רומני" מהשם ולהישאר רק עם מקדניאל.
4 צפייה בגלריה
לארה טראמפ
לארה טראמפ
לארה טראמפ. "דונלד לא אהב אותה, מצא מישהי אחרת לאריק"
(צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais, File)
4 צפייה בגלריה
לארה טראמפ
לארה טראמפ
לארה ואריק טראמפ עם הנשיא לשעבר. "נהג להתעלם ממנה"
(צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais, File)
לפני כמה שבועות גילתה מקדניאל שגם הוויתור על שמה לא הספיק, כשטראמפ הבהיר שהוא רוצה שתעזוב את התפקיד. וגם יש לו כבר מחליפים לניהול משותף של המפלגה: מקורבו מייקל ווטלי, יו"ר סניף צפון קרוליינה של המפלגה, ולארה טראמפ, אשת בנו אריק.
הנחתת שני מקורבים עם נאמנות מוחלטת אליו לגוף שעיקר תפקידו הוא גיוס כספים, תעניק לטראמפ שליטה מלאה על המנגנון. והוא יודע שלא חשוב מה יקרה, לארה טראמפ תעשה כל מה שהוא יגיד לה.
אשתו בת ה-41 של אריק הפכה בשנים האחרונות לדמות מרכזית במעגל הקרוב ביותר לטראמפ. פחות בגלל הכישורים שלה, הרבה יותר בגלל נאמנות יוצאת דופן, אפילו בקנה המידה של נאמני טראמפ. וכל זה קורה אחרי שלפני עשר שנים טראמפ אפילו לא רצה שאריק יתחתן איתה.
4 צפייה בגלריה
רונה מקדניאל. הסירה את השם "רומני"
רונה מקדניאל. הסירה את השם "רומני"
רונה מקדניאל. הסירה את השם "רומני"
(צילום: AP)
"דונלד לא אהב אותה במשך הרבה מאוד שנים", אמר השבוע מייקל כהן, שהיה עורך הדין האישי של טראמפ מ-2006 עד 2018, "הוא מצא מישהי אחרת בארגון שלו ורצה שאריק יתחתן איתה. כל המשפחה צחקה על לארה ועל המראה שלה, היא לא נראתה כמו שדונלד חושב שאשת טראמפ צריכה להיראות. הם לא אהבו אותה בכלל".
אריק טראמפ לא הקשיב, והתחתן עם לארה יונסקה ב-2014 באחוזת מאר א-לאגו, והחם שלה המשיך להתעלם ממנה. כשהחליט לרוץ לנשיאות, לארה מצאה את ההזדמנות שלה, הסתערה על הקמפיין והפכה לאחת הפעילות המרכזיות בו. היא הופיעה באופן קבוע בערוצי טלוויזיה שמרניים והגנה בלהט על טראמפ, עד שהוא שם אליה לב.
"יום אחד דונלד עומד מול הטלוויזיה ונהנה לראות בחורה בלונדינית אומרת עליו דברים טובים", סיפר מייקל כהן, "לקח לו כמה שניות להבין שזו כלתו. זה סיפור אמיתי, הלוואי שהייתי יכול להמציא את זה. הוא לא סבל אותה עד שהיא התחילה לנשק לו את הישבן".
4 צפייה בגלריה
לארה טראמפ
לארה טראמפ
עורך הדין לשעבר: "הוא לא סבל אותה עד שהיא התחילה לנשק לו את הישבן". לארה טראמפ
(צילום: AP Photo/Chris Seward, File)
עכשיו הכול השתנה. לארה היא הכוכבת העולה של המשפחה, ומשמשת בין היתר מחליפה לאיוונקה טראמפ שהתנתקה לגמרי מהחלק הפוליטי בחיי אביה. "אנחנו נדאג שהפעם לא יגנבו לנו את הניצחון", אמרה לארה בשבוע שעבר. אחרי שניקי היילי העבירה ביקורת על כוונתו של טראמפ להשתלט את מרכז המפלגה, ענתה לה הכלה הנאמנה: "אין סיכוי שהיילי תהפוך למועמדת הרפובליקנית, והיא פוגעת בסיכויים שלה להיות סגנית נשיא. הגיע הזמן שהיילי תעלה על הרכבת של טראמפ".
רונה מקדניאל, שבמשך שנים הגנה על טראמפ בחירוף נפש, תפרוש בקרוב. ללארה טראמפ שתחליף אותה אין באמת כישורים לתפקיד, אבל זה לא משנה יותר. "היא אידיוטית", אמר השבוע מייקל כהן, "היא תהיה שם כדי לוודא שלטראמפ תהיה שליטה על הכסף שהם מגייסים. והוא הרי צריך עכשיו הרבה מאוד כסף".