"הם הגיחו מאחוריי, הכו אותי ואז דחפו אותי. איבדתי את שיווי המשקל, ונפלתי 15 מדרגות. פחדתי שהם ידקרו אותי". כך סיפר רון (60), נהג האוטובוס שהותקף היום (רביעי) ברחובות על-ידי שני נערים בני 15 מקריית עקרון, לאחר שהעיר להם כי לא שילמו עבור נסיעתם. הנהג, תושב מזכרת בתיה שעובד באגד 11 שנה, שחזר בשיחה עם ynet את התקיפה, ואמר כי "יש המון בני נוער שעולים לאוטובוס ולא משלמים. לפעמים אני רואה את זה וזה צורם לי, הם פוגעים לנו בפרנסה".
לדבריו, "הפעם הערתי לנערים ואפילו הוכחתי לאחד מהם שהוא לא תיקף את הרב-קו. בשלב זה חבר שלו התחיל לקלל אותי. לאחר מכן הוא התקרב אליי ודחף אותי, ופתאום שניהם תקפו אותי במכות ואגרופים".
2 צפייה בגלריה
צעירים מקרית עקרון תוקפים נהג אוטובוס
צעירים מקרית עקרון תוקפים נהג אוטובוס
תיעוד התקיפה ברחובות
הנהג ציין כי הזמין ניידת משטרה, שהגיעה למקום, וכי פקח ושוטר לקחו מהנערים פרטים. "השוטר אמר לי 'מה, אני אקח אותם לתחנה? תתנצלו ותלחצו ידיים'", סיפר רון. "אמרתי לעצמי 'בסדר, הם ילדים, הם לא חשבו פעמיים'. אני אבא, ואני זוכר את עצמי כילד - אז ויתרתי להם - לא רציתי שיהיה להם אישום פלילי. הם התנצלו וירדו מהאוטובוס".
רון אמר כי בסוף הנסיעה הגיע לתחנה המרכזית ברחובות - שם הכין לו קפה והמתין ברציף. "ראיתי אותם חולפים על פניי לכיוון הספסלים, ופתאום הם הגיחו מאחוריי והכו אותי", סיפר הנהג. "נפלתי, ואז הם דחפו אותי לכיוון המדרגות. איבדתי את שיווי המשקל, והידרדרתי 15 מדרגות. לאחר מכן הם ברחו. את האמת? פחדתי שהם ידקרו אותי. ניסיתי להגן על עצמי, ולמזלי היו שם אנשים - לכן התוקפים נמלטו".
2 צפייה בגלריה
צעירים מקרית עקרון תוקפים נהג אוטובוס
צעירים מקרית עקרון תוקפים נהג אוטובוס
"יום אחד מישהו ירצח פה נהג". תיעוד התקיפה בתחנה המרכזית ברחובות
כתוצאה מהתקיפה נזקק הנהג לטיפול רפואי, ופונה לבית החולים קפלן בעיר. לדבריו, הוא סובל מכאבים בראש, בצוואר ובגבו - שנותח לאחרונה. "ההרגשה היא שאנחנו כמו הרופאים בחדרי המיון, שכל הזמן תוקפים אותם", אמר רון. "אין חוקים ואין ענישה כבדה, שום גורם שירתיע מפני תקיפה של עובד ציבור".
הוא הוסיף: "לך תדע מה יהיה איתי ומתי אחזור להגה. אני מתחיל לחשוש שאולי לא אחזור, אני לא רוצה למות למען הפרנסה שלי. יום אחד זה יקרה - מישהו ירצח פה נהג".
בתוך כך, החשודים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה ברחובות. המשטרה מסרה כי תבחן את הבאתם לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט.
דובר "אגד" רון רטנר מסר: "האלימות הגואה נגד נהגי התחבורה הציבורית מאיימת ומטרידה. יש לצפות מגורמי הביטחון והשיטור להדק את מעורבותם ולגונן ביתר נחישות על נהגי התחבורה הציבורית, משרתי הציבור שנותרים חשופים בודדים ומותקפים במרחב הציבורי. הגיעה העת שיוגדרו בחוק כעובדי ציבור של ממש, תוך שהם זוכים ליחס עוטף ומגונן של כל הרשויות הנוגעות בדבר. אין הדעת סובלת שנהג המעיר לבני נוער שעליהם לתקף נכונה את הרב-קו שלהם ימצא את עצמו חבול ופצוע בבית החולים. לנוכח גל האלימות הגואה אנו מצפים מהגורמים הממלכתיים שאמונים על הביטחון והסדר שיפעלו במשנה מרץ לשים סוף לתופעות האלימות הבלתי נסבלות כלפי נהגי האוטובוסים".