פרשת ההתעללות בפעוטון בחולון עדיין נחקרת במשטרה, אך ההקלטות שפורסמו ב-ynet מצביעות על כך שבמעון היו לכל הפחות קללות חמורות שהופנו כלפי הילדים. זוהר אליאס, האם שהציבה מכשיר הקלטה לבתה בעקבות חשדות, סיפרה הבוקר (ראשון) לאולפן ynet על הרגע שבו הבינה שבפעוטון מתרחשים "דברים איומים", כלשונה. "שמענו מילים כמו 'מלאך המוות', 'תישרפי באש הגיהינום', 'תסתמי את הפה', 'תשבי בשקט'. דברים רעים, צרחות וצעקות. היה לי חשד שנשמעה גם אלימות פיזית - והמשטרה אישרה שבסרטונים אכן הייתה כזו".
לדברי אליאס, ההחלטה להקליט את הגננת התקבלה אחרי שבתה התנהגה באופן מוזר. "היו סימנים מחשידים לא לגמרי ברורים", אמרה. "היו שינויים בהתנהגות, עצבנות, רגרסיה, הפרעות בשינה ובאוכל - דברים שלא מתאימים לילדה שלי. לא חשבתי שזה אומר בהכרח שקורה משהו חמור, חשבתי שרוב הסיכויים שאשמע מה קורה בגן ואירגע".

1 צפייה בגלריה
"הילדה הייתה מתעוררת בלילה, לא אוכלת ומרביצה לבובות". אליאס והארכת המעצר של הגננת והסייעת
"הילדה הייתה מתעוררת בלילה, לא אוכלת ומרביצה לבובות". אליאס והארכת המעצר של הגננת והסייעת
"הילדה הייתה מתעוררת בלילה, לא אוכלת ומרביצה לבובות". אליאס והארכת המעצר של הגננת והסייעת
(צילום: נדב אבס)
בעקבות ההקלטות המשטרה פתחה בחקירת הנעשה בגן, תפסה את סרטוני מצלמות האבטחה - ועצרה את הגננת והסייעת. מחר הן יובאו פעם נוספת להארכת מעצר. "זה קשה, היא גננת שהיא כמו משפחה", אמרה אליאס. "יש הורים שחברים שלה שנים, יוצאים איתה לטיולים ולחופשות. גם כשהייתה לי תחושה בטן חשבתי שאני מגזימה ואתבדה, ושהכול בסדר".
היא המליצה להורים: "תסמכו על האינטואיציה שלכם. אם משהו מרגיש לכם לא נכון, תלכו אחריו ואל תערערו על עצמכם. אנחנו יודעים הכי טוב מה קורה עם הילדים שלנו. ראיתי חוסר ביטחון שנורא לא התאים לילדה שלי, כי יש לה אובר-ביטחון, וזה העלה לי חשד. היא הייתה מתעוררת בלילה, לא אוכלת, מרביצה לבובות, אגרסיבית ועצבנית. יכול להיות שאלה דברים של גיל שנתיים אבל מצד שני יכול להיות גם שלא. לכן צריך להיות ערניים".

אליאס טענה: "ההפקרות מוגזמת ועולה שלב. אני מרגישה שאין שום פיקוח על הילדים שלנו, והגננות עושות מה שהן רוצות כשהדלת נסגרת. חייבים להחמיר בענישה. חבר הכנסת אופיר כץ עושה מהלכים שתומכים במאבק הזה, וחשוב שהחוק שהוא מקדם יעבור. אלה ילדים חסרי ישע, ומצלקים אותם לכל החיים. צריך לטפל בהם אחר כך עם פסיכולוגים ופסיכיאטרים - זה לא צחוק, זה לכל החיים הדבר זה. אי אפשר להקל ראש".
להארכת המעצר של הגננת והסייעת ביום שישי האחרון הגיעו הורים רבים, שחלקם עדיין המומים מהדרך שבה התפוצצה הפרשה. "חמישה ילדים שלי עברו בגן הזה", סיפרה אחת האימהות קרין דואק. "אני מכירה את המנהלת והצוות 14 שנה. כששמתי את הבת שלי התינוקת אמרתי לה 'קחי, את הסבתא שלה'". במהלך הדיון אחת האימהות קראה לעבר החשודות: "נגמר הסיפור שלכן, נגמרה ההצגה".
נציג המשטרה אמר בפתח הדיון: "מדובר בתיק חמור מאוד. לאחר שהתקבלה ההקלטה שהעלתה חשד לאלימות בתוך הגן ואחרי צפייה במצלמות האבטחה, השתיים חשודות בהתעללות בפעוטות חסרי אונים". במשטרה הסבירו כי החקירה עדיין בראשיתה, וכרגע מתמקדת בארבעה מקרי אלימות. החוקרים טרם צפו בכל הסרטונים, ובשלב זה מתקשים לומר מתי התחילה האלימות.