ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) בישיבת הממשלה על התקציב למפגינים נגד המהפכה המשפטית, ואמר לשרים: "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם. אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה - הם אותם אנשים שמוחים היום". לדברי נתניהו, "כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר". הדברים פורסמו לראשונה באולפן שישי.
2 צפייה בגלריה
נתניהו והמפגינים. מטעמו של רה"מ הבהירו: "לא התכוון להלום פיזית באיש"
נתניהו והמפגינים. מטעמו של רה"מ הבהירו: "לא התכוון להלום פיזית באיש"
נתניהו והמפגינים. מטעמו של רה"מ הבהירו: "לא התכוון להלום פיזית באיש"
(צילום: AFP)
מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר כי "כשראש הממשלה השתמש במילה להלום הוא התכוון לנגח בטיעונים השקריים של מי שמנסים להפיץ תבהלה, ולא להלום פיזית באיש".
מוקדם יותר השבוע נכנסה מפגינה למשכן הכנסת והתפרצה בצעקות לעבר נתניהו, שהתראיין למשדר המיוחד של ynet. "בושה, אתה לא צריך להיות פה, אל תחייך, אתה הורס את הדמוקרטיה. אנחנו הצעירים של המדינה", צעקה המפגינה. מאבטח הרחיק אותה מהמקום תוך שהמשיכה לצעוק: "תתבייש לך". נתניהו הגיב לצעקות המפגינה: "אני אומר להם, פשוט ירדתם מהפסים. איבדתם את זה. הנה, שמעתי עכשיו את דבריה המלומדים והמנומקים של עוד אנרכיסטית, הם באמת צריכים להתבייש".
2 צפייה בגלריה
תקציב המדינה הובא לאישור הממשלה
תקציב המדינה הובא לאישור הממשלה
ההצבעה על התקציב. הדברים נאמרו במהלך הישיבה
נתניהו התייחס באותו יום גם למפגינים שחסמו ביום שני האחרון את דלתות הכניסה לבתיהם של השר יואב קיש ושל ח"כ טלי גוטליב. "באים וצרים על בתי מחוקקים ואומרים להם 'לא תלכו לחוקק'. אומרים לחברת כנסת שיש לה ילדה עם צרכים מיוחדים, שצריכה לצאת מהבית למוסד חינוכי מיוחד, 'את לא תצאי מהבית, לא תלכי להצביע', פגיעה יסודית בדמוקרטיה", אמר נתניהו. "אלה אנשים שמדברים על חמלה, על זכויות הפרט, על אנושיות, על זכויות המיעוט".
ב-2020, במסיבת עיתונאים שכינס נתניהו עם שר הבריאות אדלשטיין כשהשניים מינו את פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה, רמז נתניהו כי המפגינים נגדו ונגד ממשלתו הם מפיצי מחלות. "אני אומר גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא, לתומכי הממשלה ולמתנגדיה - שימרו על ההנחיות, שימרו על הבריאות, אל תגררו את המדינה לאנרכיה, אלימות השחתת רכוש והפצת מחלות באמצעות תנאים סניטריים איומים של עשיית צרכים ברחובות ובחצרות".