מפגינה שנכנסה למשכן הכנסת התפרצה בצעקות אחר הצהריים (שני) לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שהתראיין למשדר המיוחד של ynet. "בושה, אתה לא צריך להיות פה, אל תחייך, אתה הורס את הדמוקרטיה. אנחנו הצעירים של המדינה", צעקה המפגינה. מאבטח הרחיק אותה מהמקום תוך שהמשיכה לצעוק: "תתבייש לך". נתניהו הגיב לצעקות המפגינה: "אני אומר להם, פשוט ירדתם מהפסים. איבדתם את זה. הנה, שמעתי עכשיו את דבריה המלומדים והמנומקים של עוד אנרכיסטית, הם באמת צריכים להתבייש".
נתניהו התייחס גם למפגינים שחסמו הבוקר את דלתות הכניסה לבתיהם של השר יואב קיש ושל ח"כ טלי גוטליב. "באים וצרים על בתי מחוקקים ואומרים להם 'לא תלכו לחוקק'. אומרים לחברת כנסת שיש לה ילדה עם צרכים מיוחדים, שצריכה לצאת מהבית למוסד חינוכי מיוחד, 'את לא תצאי מהבית, לא תלכי להצביע', פגיעה יסודית בדמוקרטיה", אמר נתניהו. "אלה אנשים שמדברים על חמלה, על זכויות הפרט, על אנושיות, על זכויות המיעוט".
יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיבה לתקרית וכתבה בטוויטר: "את - כן, את - שצעקת היום לראש הממשלה שהוא הורס את הדמוקרטיה - שתדעי שהבאת המון כבוד למשכן הכנסת. לא תקפת איש ולא התנהלת בצורה לא תקינה. עשית בדיוק מה שצריכים לעשות כל מי שחרד וחרדה לגורלה של הדמוקרטיה הישראלית. מורידה בפנייך את הכובע".
בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיים היום פגישת תיאום עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. אחר הצהריים נפגש לפיד בכנסת עם נתניהו לתדרוך ביטחוני שוטף שנקבע מראש.
3 צפייה בגלריה
אישה מתפרצת לכנסת במהלך שביבי מתראיין לתקשורת
אישה מתפרצת לכנסת במהלך שביבי מתראיין לתקשורת
"תתבייש לך". המפגינה צועקת לעבר נתניהו
(צילום: נדב אבס)
יותר מ-40 אלף איש הגיעו להפגנה ברחוב קפלן בבירה ובסביבותיו, סמוך לכנסת. הם הגיעו לירושלים בהסעות באוטובוסים, במכוניות פרטיות וגם ברכבות, שם שוב תועדו עומסים כבדים. עם זאת, בניגוד לשבוע שעבר, הפעם התווספה רכבת תגבור אחת בלבד. הם לא האזינו לנאום נתניהו, שבפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר כי מנהיגי המחאה "רומסים את הדמוקרטיה".
ההמונים בהפגנה נשאו דגלי ישראל, פרסו מיצג ענק של מגילת העצמאות והניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "להציל את הדמוקרטיה" ו"כשהממשלה נגד העם, העם נגד הממשלה". אחת המפגינות נשאה דגל פלסטין, בלשי משטרה לקחו ממנה את הדגל.
הנואם המרכזי בהפגנה, שר המשפטים לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור, אמר כי "הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה". הוא פנה לנתניהו ואמר לו: "אתה עוד יכול לעצור את זה עכשיו. תעצור רגע ותחשוב מה יישאר ממך ומהמורשת שלך. לא יזכרו את מה שעשית בסיירת מטכ"ל ולא באו"ם ולא בממשלה, יזכרו דבר אחד - האיש שהרס את מערכת המשפט והחריב את הדמוקרטיה הישראלית. האיש שכדי להציל את עורו נתן לגיטימציה לגזענות ולכהניזם, אחרי שאנחנו הליכוד הוצאנו אותם מהמערכה. במקום ציונות - כוחנות. במקום צדק - בריונות. מורשת נתניהו תהיה המורשת של אדם שברח ממשפט, שפגע בציונות ושהחשיך את האור על המדינה".

3 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
מפגינים ליד הכנסת
(צילום: שלו שלום )
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
הפגנה מול משכן הכנסת נגד הרפורמה המשפטית
(צילום: שלו שלום )
ההפגנה בירושלים - שוב בצהרי יום חול - היא הגדולה ביותר מבין עשרות רבות של הפגנות שמתקיימות היום ברחבי הארץ נגד התוכנית שמובילים ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, ושבמסגרתה יעלו היום להצבעה בקריאה ראשונה חוקים שיאפשרו לקואליציה לשלוט בוועדה לבחירת שופטים, וכאלה שיחסמו בפני בג"ץ את האפשרות לדון בחוקיות חוקי יסוד.
במהלך הבוקר נחסמו לתנועה נתיבי איילון על ידי מפגינים שצעדו על הכביש המרכזי בתל אביב, ושיבושי תנועה אירעו גם בכבישים רבים אחרים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע על כינוס הערכת מצב דחופה בירושלים, "בעקבות התפרעות אנרכיסטים שאיבדה שליטה וחסימות צירים מרכזיים בניגוד למדיניות השר", כדבריו.
כחלק מהמחאה, נעצרו שמונה מפגינים שהשתתפו בחסימת דלתות הכניסה לבתיהם של קיש ושל גוטליב. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את חסימת ביתה של גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואמר: "זו לא דרכנו". הח"כית זעמה בדיון ועדת החוקה וכינתה את המפגינים "חיות אדם".