"גם בעולם הפשע היו קווים אדומים, אבל הם נחצו מזמן. בעבר לא היו דיבורים אפילו של חיסול או פגיעה בנשים. אם הייתה אישה באזור היו מבטלים את המבצע", כך אומר אור ליברטי, ששימש בעבר כחייל בארגון פשע בראיון ל-ynet. ליברטי אמר את הדברים בתגובה לאירוע הקשה באשדוד שבו נרצחה אלמוג כהן, אשתו של העבריין שאול פרץ שהיה היעד לחיסול.
ליברטי מסביר כי "החיסולים בזמן האחרון עברו כל קו שאפשר לחצות. עבריין שפותח באש ליד אישה עם הילדים - לא היה קיים דבר כזה, לא בזמנים שלי לפחות. זה ממש מזעזע מה שקורה. אני גם בהלם".

איך הגענו למצב שעולם הפשע, שחשבנו שהמשטרה הצליחה להתמודד איתו בתחילת שנות ה-2000, עובר את כל הקווים האדומים? "המשטרה, לפי דעתי, מפקירה את כל האנשים שעוזרים להם כמו למשל עדי המדינה. בלעדיהם הם לא יכולים לפעול. לאף אחד מהעבריינים לא אכפת, הם לא סופרים גם את השוטרים. אצלנו למשל בעיר באר שבע אין משילות, אין מישהו שישמור, השוטרים פוחדים בעצמם. אם תגיד שם של עבריין או שם של שוטר יפחדו יותר מהעבריין פה".
אנחנו שמענו מגורמים בחברה הערבית שהמשטרה מפחדת להגיע למקומות האלה להתמודד עם הפשיעה ואתה טוען שזה קורה בכל מקום, לא רק בחברה הערבית. "בדיוק. החברה הערבית היא חברה סגורה שם אם מישהו ידבר או משהו כזה זה ישר יוביל לפגיעה במשפחה שלו, בבית שלו ובכל מי שקשור לחיים שלו. היום הפשיעה הערבית שולטת בכל הארץ".
1 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
לדברי ליברטי, "העבריינים לא סופרים אף אחד. גם לי בעבר נזרקו שלושה רימונים מתחת לבניין. זה היה ניסיון להזהיר אותי. היה גם ניסיון לחסל אותי, וירו על הרכב של אבא שלי. אני תמיד חי בדריכות במיוחד היום שיש לי משפחה וילדים. אני חי בדריכות מחשש שאני אפגע והילדים יישארו ללא אב".
איך זה לחיות בפחד מתמיד, בטח אחרי שאתה רואה את התמונות האלה? "הפחד הופך למשהו אחר. אתה כבר חי איתו, זה כבר רגיל ביום-יום: אתה קם, נוקט אמצעי זהירות, הכל מצולם, הכל מתועד בכניסה עם מצלמות. אם יעלה בן אדם מלמטה אני רואה אותו אם אני בא מבחוץ אני רואה אותו, זה תמיד שכפ"צים לשים עליך. להסתובב במקרים מסוימים עם שומרי ראש אם אתה צריך ללכת למקומות ולאירועים".
זה לא מלחיץ אותך שבעקבות ראיון כזה יבואו שום לפגוע? "האמת לא, כי אני כוכב רשת בטיקטוק שם אני מסביר לילדים ולנוער את כל מה שעברתי ושלא צריך להגיע לזה. אם אתה בעולם הפשע, בסוף או שאתה בבית סוהר או שאתה עד מדינה. אני מקווה שאם הצלתי ילד אחד או שניים אז עשיתי את שלי אז בגלל זה אני נמצא באפליקציה הזו".
ממה אתה מתפרנס היום? "קשה לי להתפרנס כי אני נמצא ברמה 6 בדרגת איום שזו הרמה הכי גבוהה. לא מזמן הודיעו לי הימ"ר אצלנו שאני גם יעד לחיסול ואני צריך לשמור על עצמי. לפני כמה חודשים אמרו לי לצאת מהארץ, והזהירו אותי שאם אני לא יוצא אז שאשמור טוב על עצמי. אני כרגע מתפרנס מהטיקטוק שזה בנוי גם על מתנות. אני עושה את זה במקום להרצות לנוער בבתי ספר, מה שהייתי אמור לעשות לפני שהגיעו האיומים המפורשים עלי".