בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את רצח אלמוג פרץ (37) במגדל יוקרתי באשדוד, הדיירים בבניין שבו שכר דירה בעלה העבריין שאול פרץ (38) עדיין שרויים בהלם. "חשבנו שזה פיגוע, אחרי שהבנו שזה על רקע פלילי אז טיפה נלחצנו", אמר דייר שמתגורר בבניין על הירי הקטלני, שלפי החשד נועד להוביל לחיסול העבריין ששהה בדירה בקומה השמינית במסגרת מעצר בית.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
תיעוד הרצח באשדוד שאול פרץ ואשתו אלמוג ז"ל
אלמוג ושאול פרץ וזירת הרצח

חקירת המשטרה העלתה עד כה כי חמוש באקדח שלבש מדים נכנס לדירה שבה שהה העבריין שניצל גם בעבר מניסיונות חיסול, ירה לעברו ופצע אותו באורח בינוני. אשתו אלמוג נרצחה, ואחייניתו שנפצעה קל השיבה לעברו באש מנשקה האישי.
בתיעוד מהזירה נראה המתנקש מגיע מחדר המדרגות, מכוון את נשקו לכיוון אלמוג פרץ שהחזיקה את בתם, ויורה. האחיינית תועדה דורכת את נשקה ומתקדמת לכיוון מקור הירי. מותה של אשת העבריין נקבע בבית החולים אסותא בעיר.
4 צפייה בגלריה
סימוני הקליעים בבניין באשדוד
סימוני הקליעים בבניין באשדוד
סימוני הקליעים בבניין באשדוד
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בבניין באשדוד
זירת הירי בבניין באשדוד
קומת הלובי במגדל
(צילום: תומר שונם הלוי)
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בבניין באשדוד
זירת הירי בבניין באשדוד
זה מגדל הדירות שבו אירע הרצח
(צילום: תומר שונם הלוי)
במגדל הדירות, שהוקם לפני שנתיים ובו מתגורר גם ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, מרבים הדיירים לדבר על "טיפוסים מפוקפקים" חדשים שהפכו לשכניהם. "הוא גר כאן רק שלושה חודשים בלבד, הוא שכר את הבית ממשקיע צרפתי אבל בסך הכול אדם שקט ונעים", אמר אחד הדיירים על היעד שאול פרץ. "הייתי פוגש את הילדים שלו בלובי או במעלית והם תמיד היו נחמדים כולם. אני די בהלם ממה שקרה".
רוית, שהגיעה לביקור חג אצל הוריה שמתגוררים בבניין, אמרה: "להורים שלי מאוד נעים פה ושקט. לשמוע שרק בבוקר היה כאן רצח זה פשוט מזעזע. אין לי מילים לתאר, הפשע מגיע לכל מקום. זה בניין יוקרתי מאוד, גרות כאן משפחות מבוססות לצד אנשי עסקים עשירים. זה מפחיד לחשוב שזה מה שקורה".
נכד של דייר אחר סיפר: "אני מאוד דואג לסבא וסבתא שלי. מי יודע לאן זה יוביל. זו תחושה קשה ומפחידה, לא מספיק מה שקורה לנו בצפון ובדרום ועכשיו גם הפשע משתולל". אישה שהגיעה לבקר את אחותה שמתגוררת במגדל אמרה: "תמיד באתי לכאן בכיף, הפעם זה מפחיד".

הירי במגדל היוקרתי אירע זמן קצר לפני שיעד ניסיון החיסול היה אמור לצאת מהדירה לצורך עדותו במשפט שמתנהל זה שש שנים ועוסק במעורבותו באישום ברצח יוסי שריקי בחולון ב-2018. לאחד הדיונים הקודמים פרץ לא הגיע עקב טענה ל"בעיה רפואית". ביום חמישי הוא הגיע לבית המשפט לאחר שהוצא לו צו הבאה. "בטח אגיע להעיד. לא מתחמק, איזו שאלה", אמר אז פרץ. הבוקר הוא היה אמור להעיד מטעם ההגנה.
כוחות גדולים פתחו בסריקות אחר החשוד, בין היתר באמצעות מסוק, אבל הוא עדיין לא אותר. הרצח גם מעלה סימני שאלה בנוגע להתנהלות מערך המודיעין של המשטרה. ל-ynet נודע כי בחצי שנה האחרונה לא התקבלה אזהרה מהמשטרה בנוגע לאיום אפשרי נגד העבריין שאשתו נרצחה, בעוד נאשם אחר בפרשה קיבל הבוקר התרעה על איומים קונקרטיים לפגיעה בו.
סימני השאלה רק מתרבים על רקע העובדה שלפני שלושה חודשים בלבד, כמעט שש שנים אחרי רצח שריקי בחולון, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על שחרורו של העבריין למעצר בית באיזוק אלקטרוני. "אני בהלם", אמר סנגורו מיקי חובה. "מה שהכי מטורף פה זה שאשתו, שלא מעורבת בפלילים, מצאה את מותה. אנחנו עדיין מנסים לעכל את האירוע. מאחלים תנחומים למשפחה ומחכים לראות מה מצבו".
מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה רועי ולדמן, קיים הערכת מצב בזירה, והנחה על פעולות חקירה להמשך תוך מיצוי כלל האמצעים והכוחות לאיתור החשוד. בהתאם להחלטת מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית בלכיש וחוקרי המשטרה גבו בין היתר עדות מהעבריין.