לפי דיווחים בעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, החשש החדש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממוקד ברשת הטלפונים של לוחמים בכירים ופעילים מרכזיים בארגונו. המודיעין הישראלי, הוא מזהיר, "הצליח לחדור גם לטלפונים הנייחים, וממקד מעקבים כדי לשאוב מידע מודיעיני ולבצע חיסולים".
איש אקדמיה לבנוני אומר בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "נסראללה משוכנע שההאזנות וגיוס סוכנים בלבנון מביאים לישראל מידע מודיעיני מזהב". ואכן, מזכ"ל ארגון הטרור מאיץ באנשיו, בכירים וזוטרים, לא להשתמש בטלפונים, "כי תראו איך הישראלים מגיעים ליעדים שמחוסלים. כל מי שיתעלם מהאזהרות עלול לחטוף עונש מישראל, או מגורמים מדאיגים לא פחות".
1 צפייה בגלריה
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
נאום נסראללה מטקס לזכר "המפקדים השהידים"
מניח שישראל יודעת היכן הוא נמצא. נסראללה
הכותרת
המחיר של המלחמה "השקטה" בצפון
23:52
הכוונה, ככל הנראה, לגורמים בתוך חיזבאללה שמחפשים מוסרי מידע מבצעי, בכוונה או בתמימות, ל"אויב הציוני". נסראללה גם מוכן להודות שהמודיעין הישראלי חדר לרשתות האינטרנט, ומבצע חיסולים בסיוע סוכנים מקומיים שלא תמיד יודעים עבור מי באמת הם עובדים.
כנראה שמעולם לא היה לישראל אויב מר וקשה כל כך, שהכירה אותו טוב, לעומק, כמו נסראללה. כבר 32 שנים הוא משמש מזכ"ל, בן 62 כיום, אחרי שקודמו, עבאס מוסאווי, חוסל.
זהו משחק הזוי: נסראללה מניח שישראל יודעת איפה הוא נמצא. ובכל זאת, הסכמה ישראלית גורפת עוצרת, לפי שעה, את חיסולו. ההנחה היא שכל מי שיירש את התפקיד צפוי להיות קיצוני עוד יותר, כדי להוכיח כוח ומנהיגות.
המלחמה ברצועת עזה היא רק תירוץ עבור נסראללה לפתוח חזית מול ישראל. כאילו איראן קושרת חוטים - החות'ים בתימן, החזיתות בסוריה ובעיראק (שכמעט לא פעילות, אבל מטרידות מאוד את ירדן שחוששת, בצדק, מניסיונות פלישה), וחיזבאללה בלבנון. חשוב למתוח קו הפרדה ברור בין האיומים של נסראללה ש"אנחנו מוכנים לעשות הכל וגם להפתיע", לבין ההימנעות הברורה של ארגונו מפתיחת מלחמה. "אבל אם ישראל תתעקש, אנחנו ערוכים ומוכנים לתת מכה חזקה", לדבריו.
שר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב נשמע מגומגם כשחזר והודיע, הפעם בראיון לרשת CNN, ש"לבנון רוצה רק שלום". הוא גם הסתבך עם המילים במאמץ לטעון ש"חיזבאללה מיידע את ההנהגה האזרחית - כלומר את הממשלה והפרלמנט - אבל ההחלטות המבצעיות, איפה לפגע, לאן לשגר טילים, מתקבלות רק בצמרת הארגון השיעי. אנחנו לא מפריעים", הודה.
הפוליטיקאים החלשים בביירות - בממשלה ובפרלמנט - גם לא יודעים איך להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור. לרמטכ"ל לבנון ג'וזף עאון האריכו את הכהונה, בהמלצת צרפת וארה"ב. עאון כבר נערך להתמודד על כיסאו הפנוי של הנשיא, אבל חיזבאללה מתנגד. הערכות בישראל בוחנות את החרפת המבצעים של חיזבאללה, שמזהיר מירי טילים עד אילת. אבל נכון לעכשיו ידיו של הארגון מתוחות, לפחות כרגע, אולי עד חיפה.