שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יגיע מחר (שני) לישראל, בהזמנתו של שר הביטחון יואב גלנט, ארבעה ימים לאחר ביקורו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. בארה"ב מדווחים כי מטרת הביקור היא לגרום לישראל לצמצם את הלחימה, שנמשכת כבר יותר מחודשיים.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
גלנט ואוסטין לפני כחודשיים
(צילום: Chad McNeeley/Office of the Secretary of Defense Public Affairs/Handout via REUTERS)
לפי גורמים אמריקניים, אוסטין ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם גלנט כדי לדון בפירוט "מתי וכיצד הכוחות הישראליים ייכנסו לשלב חדש בלחימה, שבו כוחות מצומצמים יותר ייכנסו למרכזי האוכלוסייה ברצועת עזה ויבצעו משימות מדויקות על בסיס מודיעין כדי לאתר ולהרוג מנהיגי חמאס, לחלץ חטופים ולהשמיד מנהרות".
לנוכח הדחיפות בשלב הנוכחי של הלחימה, כך לפי העיתון האמריקני, לביקור יצטרף גם ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון.
ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בזמן שאוסטין צפוי להביע תמיכה בפעולותיה של ישראל ל"השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס", הוא ידגיש את החשיבות בשמירה על חיי אזרחים במהלך הלחימה ואת ה"צורך הקריטי בהגברת הסיוע ההומניטרי". לפי גורם בפנטגון, "אוסטין מכיר היטב את הלקחים הכואבים שלמדו הכוחות האמריקניים בשני העשורים האחרונים, כשעברו מלחימה נרחבת בשטחי עיראק ובאפגניסטן לפעולות ממוקדות יותר, ורוצה לחלוק את הלקחים הללו עם גורמים ישראליים".
ביקורו של אוסטין מגיע על רקע הדיווחים שלפיהם האמריקנים מעוניינים להגיע לתיאום עם ישראל על השלבים הבאים במלחמה, ומבקשים ממנה שלקראת סוף השנה או תחילת השנה הבאה היא תפחית את עצימות התקיפות ברצועת עזה. במקביל, בוושינגטון רוצים להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה ולשקול הפוגות הומניטריות שיאפשרו שחרור חטופים נוספים.