בני משפחתה של אבישג פחימה על ההחלטה לשחרר את נתנזי
(צילום: חיים גולדיטש)

בית משפט השלום בירושלים שחרר הבוקר (יום ד') את דוד נתנזי החשוד בהמתה בקלות דעת של ארוסתו אבישג פחימה ז״ל לפני למעלה מחודש, לאחר שהיה עצור במשך 34 ימים. בדיון הקודם הוארך מעצרו של נתנזי בחמישה ימים באישור המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, אך סנגורו של נתנזי ערער על ההחלטה והמעצר קוצר עד להיום. הבוקר, בהסכמת הצדדים, שוחרר נתנזי למעצר בית של תשעה ימים בתנאים מגבילים שלא יצור קשר עם המעורבים למשך 180 יום, למעט קשר עם אביו שעימו נאסר עליו ליצור קשר עד לתום מעצר הבית.
לפני למעלה מחודש נעצר נתנזי לאחר שגופתה של זוגתו אבישג פחימה נמצאה ללא רוח חיים לידו בבית אביו. סיבת המוות נקבעה כתוצאה ממנת יתר של כדורים. נתנזי נחשד ששידל אותה לקחת את כדורי הריטלין ואף ניסה בעזרתה להשיג עוד חומר כאשר זייף מסמכים ואף שכנע את אבישג לזייף מסמכים. במהלך החקירה התקשתה המשטרה לבסס ראיות שיאשימו את נתנזי באחריות להמתה או בשידול והמעצר הוארך שוב ושוב. במהלך החקירה אף זומנו לעדות בנות זוג בעבר של נתנזי, שסיפרו על שיטה מוכרת וחוזרת של שידול לכדורים אבל במשטרה ובפרקליטות התקשו מבחינה ראייתית להוכיח את ההאשמות. חוות הדעת הרשמית והסופית של המכון לרפואה משפטית התעכבה במשך כל החודש ועד היום עוד לא הגיע מסמך סופי.
בת שבע פחימה, אחותה של אבישג, הגיבה בבית המשפט לאחר השחרור, "אני ברעידות ובעצבים כי אין פה צדק. צדק זה לא מה שקרה. אנשים שעשו עבירות הרבה יותר מינוריות ממה שהוא עשה קיבלו עונשים הרבה יותר גדולים. מה זו הבדיחה הזאת שיעצרו אותו לעשרה ימים עם 2,500 שקלים בשחרור בערבות? יש פה נערה שמתה, שכבר לא בחיים, גדעו לה את השעון של החיים. בבקשה מי שעוד יכול לערער ולעשות פה בלאגן, לנו כבר אין מה לעשות. אנחנו נמשיך בחיים שלנו עם הכאב, עם הלב השבור הזה, אבל צדק לא נעשה פה. המדינה נותנת יד לרצח חדש. אם אתה קצת שונא את האישה שלך, שים לה כמה כדורים ושלח אותה לאבא שבשמיים. אתם נותנים יד לרצח כזה? אני כבר לא יודעת באיזה מדינה אני חיה. מצאו אותה מלאה בכדורים, לאחותי אין שום סממן מהעבר שלה כאחת ששותה, איך זה יכול להיות?".
2 צפייה בגלריה
דוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל
דוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל
דוד נתנזי ואבישג פחימה ז"ל
דוד פחימה, אביה של אבישג, סיפר בדמעות כי היא הייתה אמורה להינשא לנתנזי מחר. "זה מחדל מאוד גדול עשרה ימים או שבוע ימים להיות בבית ללא אזיק, ללא שום דבר. התקשרה אליי אחת העדות ואמרה לי 'אני פוחדת. הוא יודע איפה אני גרה'. הוא נתן חמש עדויות סותרות. ביום חמישי, לפני שזה קרה, התקשרתי למשטרה ואמרתי שאני פוחד על החיים של הילדה שלי ופתחתי קריאה. הייתי שם, דפקתי בדלת ואבא שלו שיקר עליי, הוא אמר לי כשהבת שלי הייתה בפנים שהיא בכלל לא פה. המשטרה ראתה אותה בפנים והם לא עשו שום דבר. ביום רביעי בלילה הוא חטף אותה לבית. יש לו עבר פלילי על אלימות ואבא שלו סייע לו בדבר הזה.
"הבת שלי היא ילדה גאונית, היא קיבלה מלגת נשיא, הביאה בראיית חשבון ציון ממוצע 98, עם כאלה שאיפות. אני הראשון שהייתי שם והוא (נתנזי) אמר לי בפירוש, "אני נתתי לה 30 כדורים, אני עשיתי ככה...", הוא ידע להגיד דברים, מספרים וכל מיני דברים, אני לא יודע אם הוא היה מבולבל או שינה גרסאות, יש פה הרבה תהיות. אנחנו נלך למשטרה ונשמע מה הם אומרים. הבטיחו מהפרקליטות גם להסביר לנו מה קורה, אנחנו לא נשתוק. אנחנו נמשיך לדבר על המקרה, אנחנו נמשיך לנסות לרדוף ולהוציא את הצדק לאור. זה מפחיד, יכול להיות שבעל או אישה ישימו כדורים ויגידו 'אין ראיות'. מצאנו פה שיטת רציחה קלאסית שאני לא רוצה לתת רעיונות לשום אדם אבל אם כזה דבר זה לא שיטה לרצח אז אני לא יודע מה להגיד לכם״.
2 צפייה בגלריה
אבישג פחימה
אבישג פחימה
אבישג פחימה ז"ל
עו"ד יהודה שושן סנגורו של החשוד נתנזי אמר, "ליבי עם המשפחה על אובדן הבחורה הצעירה והמקסימה, אין חולק שגם מרשי כואב על מותה. גורמי החקירה ניסו לבסס חשד שלמעשה יש במעשיו או במחדלו משום כך שהוא למעשה גרם למותה, אבל הוא נעצר למשך 34 ימים בצעד מאוד חריג, אפילו היועמ"ש האריך את מעצרו על מנת לבדוק ולהפוך כל אבן ובסופו של דבר הגיעו למסקנה שלעת עתה אין כל ראייה שקושרת את מרשי, לא במעשה ולא במחדל, במותה של המנוחה.
"מה שידוע לנו כרגע הוא שהחקירה מוצתה, בית משפט השלום האריך בפעם האחרונה את המעצר, אנחנו לא השלמנו עם ההחלטה והגשנו ערער לבית המשפט המחוזי שאמר את דברו, וגורמי הפרקליטות בהתייעצות החליטו לשחרר את מרשי על אף כל החשדות שעמדו כנגדו״.