חברת הכנסת ושרת החינוך לשעבר יפעת שאשא ביטון (המחנה הממלכתי) אמרה הבוקר (ראשון) לאולפן ynet כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית הם "מכל הקשת" הפוליטית. לדבריה, "ההפגנה בחיפה הייתה מרשימה מאוד, הרבה מאוד אנשים הגיעו למחות על המהלכים המטורפים שמובילה הממשלה הנוכחית. מחמם את הלב לראות אנשים שיוצאים מהבית כדי להגיד עד כאן". "ראיתי הרבה מאוד אנשים שאני מכירה, חלקם אפילו מצביעי ימין, כאלה שלא הצביעו לנו", אמרה.
3 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
"חוקי זה יהיה, לגיטימי זה לא יהיה". בן ברק
(צילום: עמית שאבי)

יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), אמר ב-ynet radio כי הוא מסכים עם דבריו של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, על כך שהתוכנית "בלתי חוקית בעליל", אך מיאן לומר אם על הציבור לסרב לציית לה, כפי שקרא יעלון לעשות.
"אני מסכים שזו תוכנית מסוכנת מאוד שתשנה את פני המדינה. אני מסכים שלרוב ברור של 64 מנדטים אין את המנדט לעשות מה שהם רוצים. בצורה שבה הם עושים את זה, אין להם מנדט לכך. זה חוקי כי הם יעבירו את זה בתהליכים בכנסת - חוקי זה יהיה, לגיטימי זה לא יהיה", אמר. לדבריו, "צריכים למנוע את מימוש התוכנית על ידי יציאה לרחובות, שבקואליציה יבינו שהעם לא רוצה את התוכנית".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לא נכון להפוך את ההפגנות לפוליטיות". פורר
(צילום: שלו שלום)

שר החקלאות לשעבר, חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו), הסביר ב-ynet radio את היעדרם של חברי הסיעה בהפגנות נגד הרפורמה. "יש להפגנות חשיבות מאוד גדולה בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית, אבל אני חושב שבאופן כללי לא נכון להפוך אותן לפוליטיות. הנושא הוא לא פוליטי, זה נושא שאמור לחצות את כל המפלגות. לנו כחברי כנסת יש תפקיד, לעשות את העבודה שלנו בדיונים כדי לא לאפשר את החקיקה הנוראית הזו. אנחנו כאופוזיציה יכולים למשוך זמן ואנחנו עושים את זה בהצלחה יתרה בשבועות האחרונים. אנחנו כסיעה חושבים שיש מקום להרבה מאוד רפורמות, אבל בוודאי שלא בצורה הזו, ובוודאי שלא רפורמות לשינוי שיטת המשטר למשטר אחר מהמשטר הדמוקרטי שאנחנו מכירים היום".
3 צפייה בגלריה
כנס קידום חוסן חברתי בישראל
כנס קידום חוסן חברתי בישראל
"אם ההמונים יוצאים החוצה, קשה מאוד להמשיך כאילו לא קרה שום דבר". כהן
(צילום: אריק מרמור)

השרה לשוויון חברתי לשעבר, חברת הכנסת מירב כהן (יש עתיד), סיפרה ל-ynet radio על תוכנית הפעולה של מפלגתה נגד הרפורמה. "בפרלמנט, המטרה העיקרית היא להרוויח זמן כדי לייצר עוד חלון הזדמנויות של בלימת המהלכים המסוכנים הללו. בבתי המשפט, נתקוף דברים שאינם חוקיים. במישור הציבורי, נגיע לרחובות. אני בוגרת המחאה החברתית של 2011, וזה ברור שנצטרך הפגנות גדולות כל שבוע, למשך חודשים, כדי שמי שיושב בממשלה ירגיש שהכיסא שלו רועד. נפעל בכל המישורים האלה ונעשה ככל שביכולתנו כדי למנוע את המהלך. אם היינו חושבים שהיה מועיל לעשות תיקונים נקודתיים בהצעות חוק כאלה ואחרות, היינו מתמקדים גם בזה. כשמביאים משהו כל כך רחב, כל תיקון שנעלה הוא בבחינת תיקון קוסמטי, ממש להיות 'עלה תאנה' להליך כל כך מסוכן".
במחאה החברתית של 2011, כך כהן, "הוכח שיש כוח לציבור, ושאם ההמונים יוצאים החוצה קשה מאוד להמשיך בתהליכים כאילו לא קרה שום דבר. זו מחאה אותנטית לגמרי, שלא שייכת למפלגה או לארגון אחד. אלה באמת אנשים שחרדים לביתם, זה הכי אמיתי שיש ולא צריך פה תחכום גדול. אנשים מרגישים שהמדינה חומקת להם בין האצבעות".