אבל כבד ירד שלשום (שישי) על קיבוץ כפר חרוב שבדרום רמת הגולן, עם היוודע דבר מותו של אבנר קובלינר ז"ל, בן 67, בתאונת צניחה למרגלות התבור. בקיבוץ אמרו כי הרחיפה הייתה אהבתו הגדולה. "הריחוף באוויר, אהבתו הגדולה, אותה תחושת שחרור והיכולת להתנתק מכל משקל ומגבלה, אפיינו אותו גם בעשייה וגם בחיים", אמרו חבריו.
4 צפייה בגלריה
אבנר קובלינר
אבנר קובלינר
אבנר קובלינר. "הריחוף באוויר - אהבתו הגדולה"
(באדיבות המשפחה)

התאונה אירעה בשישי סמוך לשעה 10:30 לאחר שקובלינר וחבר נוסף, המריאו לרחיפה מהתבור. החבר סיפר כי בשלב מסוים החל מצנחו של המנוח להסתחרר, והוא איבד שליטה והתרסק לקרקע. צוותי ההצלה שהגיעו למקום ביצעו בו החייאה אך בהמשך נקבע מותו.
קובלינר נולד בקיבוץ יסעור, בגליל המערבי, והגיע לכפר חרוב לפני כ-20 שנה. בשנים 1996-1992 היה מזכיר תנועת השומר הצעיר, ובמסגרת זו הפיק את השומרייה (כנס ענק של חניכי התנועה ובוגריה) השמינית. הוא אף שימש כראש התנועה למשך שנה.
4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
זירת האסון ביום שישי. המצנח הסתחרר, ואבנר התרסק לעיני חברו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
(צילום: מריזן)
בקיבוץ עבד כאיש שיווק במפעל מוצרי ההשקיה של המשק, וחבריו סיפרו כי למרות שהתפקיד היה כרוך בנסיעות תכופות לחו"ל, היה מעורב מאוד בחיי הקהילה בקיבוץ, ואהב מאוד את המקום. כפר חרוב יושב על צוק, מעל הכינרת. החברים סיפרו כי אבנר "אהב לצעוד על הצוק לאורך הטיילת, באור הבוקר הרך, להביט מערבה אל ההרים הצבועים באדום הזריחה ולתכנן את הריחוף הבא".
באחד מהריחופים, בגליל המערבי, זיהה ביישוב הר חלוץ בית שבנייתו לא הסתיימה. כאשר נחת, חיפש את המקום, רכש אותו, והפעיל במשך שנים עסק תיירותי של לינה ופעילות שטח.
אבנר הותיר אחריו אם קשישה, בת זוג, ילדים ונכדה. הלוויה תתקיים היום ב-17:30 בקיבוץ מבוא חמה.
את החקירה על נסיבות התאונה מנהלת רשות התעופה האזרחית, בסיוע המשטרה.
פורסם לראשונה: 23:09, 24.07.21