דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמו של רס"ל (מיל') שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. אסולין, לוחם בגדוד ההנדסה 924 של חטיבת הראל (10), הוא החלל ה-562 מפרוץ המלחמה, בהם 225 שנפלו בתמרון הקרקעי ברצועה.
1 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין נהרג בדרום רצועת עזה
רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין נהרג בדרום רצועת עזה
רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין נהרג בדרום רצועת עזה
(דובר צה"ל)
אביו של שמעון ז"ל, הרב רפי אסולין, הוא ראש הישיבה התיכונית "שעלי תורה" בבית שמש. לפני כמעט ארבעה חודשים ספד הרב לחלל הראשון של בית שמש במלחמה, דניאל קסטיאל ז"ל שנפל ב-11 באוקטובר בקרבות בעוטף, במהלך היתקלות של מגלן עם מחבלים בזיקים. כעת, קיבל את הבשורה המרה על בנו. שתי המשפחות, קסטיאל ואסולין, גרות באותו בניין בבית שמש - ושמעון הוא החלל הרביעי מאותה שכונה, שכונת שיינפלד.
ראש העיר בית שמש עליזה בלוך כתבה: "משפחת אסולין, הרב רפי ותהלה היקרים! הלב מסרב להאמין, בשורה בלתי נתפסת וקשה מנשוא. העיר בית שמש כולה אבלה ודואבת עם נפילתו של בנכם גיבור ישראל רס"ל (מיל) שמעון אסולין. שמעון, שהתעקש להתגייס למילואים והיה אמור להשתחרר ביום שני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה בהגנה על העם והארץ".
היא הוסיפה: "משפחת אסולין היא משפחה שורשית ומהווה מופת בקהילת העיר בית שמש. תהלה היקרה, הרב רפי, ראש ישיבת 'שעלי תורה' בבית שמש וקהילת 'קול אליהו', מעמיד תלמידים הרבה ונותן בהם עוצמות אדירות ובייחוד בימים אלו להגנה על עמנו במערכה הקשה. הכאב עצום ובלתי נתפס. מחבקים אתכם בשעה קשה זו, ונמשיך ללוות אתכם ולהיות לצידכם".
ביום חמישי האחרון הודיע צה"ל על מותו של רס"ן (במיל') יצהר הופמן, בן 36 מאשחר שבמועצה האזורית משגב בגליל, שנהרג בהיתקלות ליד שאטי שבצפון רצועת עזה. הופמן, מפקד פלגה נערץ ביחידת שלדג, לחם ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי שאליו חדרו עשרות מחבלי חמאס, והיה אחד מהגיבורים שסייעו לשחררו. לפני חודשיים נפצע הופמן, ממובילי הפעולה בבית החולים שיפא בתחילת התמרון ברצועת עזה, וחזר להילחם עוד לפני שהשתקם לגמרי.
יממה לפני כן הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמי מילואים נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. רס"ן (במיל׳) נצר שמחי, בן 30 ממסד שבגליל התחתון, קצין לוחם בגדוד 87 של חטיבת המחץ (14), נפל בקרב סמוך לבית החולים שיפא בעיר עזה. בחאן יונס שבדרום הרצועה נהרגו סרן (במיל׳) גבריאל שני, בן 28 מעלי שבשומרון, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646 של עוצבת שועלי מרום (646); ורס"ב (במיל׳) יובל ניר, בן 43 מכפר עציון שבגוש עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646 של עוצבת שועלי מרום (646).