3 צפייה בגלריה
כורש ברנור
כורש ברנור
תנ"צ כורש ברנור
(צילום: מוטי קמחי)
ההסתבכות של קצין המשטרה הבכיר שהוביל את החקירות נגד נתניהו: תת-ניצב כורש ברנור שימש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בעת חקירת תיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והוא אישית חקר אותו כמה פעמים. במרוצת הזמן עלו טענות כי בשל כך נבלם קידומו במשטרה. לראיה, אומרים מקורביו, כיום הוא משמש כמפקד המכללה לשוטרים - לא בדיוק המשך טבעי לתפקידו הקודם.
ynet ו"ידיעות אחרונות" חושפים היום (חמישי) פרשה אחרת לגמרי הקשורה בברנור - שכן לאחרונה הוגשה לפרקליט המדינה עמית איסמן בקשה לפתוח בחקירה פלילית נגדו, בנימוק שהגיש תצהיר כוזב לבית המשפט. תחילת הפרשה ב-2018 כשלהב 433 - יחידה החוקרת את הפרשות הקשות והסבוכות ביותר - קיימה אירוע במתחם שנמצא בחוף ראשון לציון השייך לאגף החופים של העירייה, וזאת ללא תמורה כספית.
3 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
בלש מהיחידה טען כי מדובר בעבירה על טוהר המידות ובאי סדרים ביחידה, שכן באותה תקופה חקרה להב 433 פרשת שחיתות לכאורה, הקשורה באותו חוף עירוני. כפי שנחשף בעבר ב-ynet, אחד מקציני היחידה, סנ"צ אבי סיקסיק, שפרש בינתיים מהשירות, הגיש נגד הבלש תביעת לשון הרע שמתנהלת עדיין בבית הדין לעבודה בתל אביב.
סיקסיק טען כי תנ"צ ברנור, שהיה אז ראש יאח"ה, נתן אישור לקיום האירוע. פרקליטו של הבלש הנתבע, עו"ד אמיר טיטונוביץ, ביקש מברנור לפני כמה חודשים, באמצעות הייעוץ המשפטי של המשטרה, להגיש תצהיר על כך שאכן אישר את קיום האירוע בחוף ללא מתן תמורה. בנוסף ביקש שהקצין יתייחס בתצהיר לחקירה שנוהלה אז בעניין החוף העירוני, והתמקדה בחשד להטיית מכרז לניקוי נפלי תחמושת בחוף.
ברנור כתב בתצהיר כי לא אישר את קיום האירוע, אבל לא התייחס לחקירת יאח"ה בעניין זה ורק ציין שהטיפול בתיק הסתיים והועבר להכרעת הפרקליטות. עוד טען כי בעת ניהול חקירה זו הוא כלל לא היה ראש יאח"ה, שכן התיק התנהל ב-2015. עו"ד טיטונוביץ פנה לאחר הגשת התצהיר לייעוץ המשפטי של המשטרה, טען כי הפרטים בו אינם מדויקים וביקש לקבל תצהיר אחר. התשובה הרשמית שקיבל: "ברנור שב ומבהיר כי החקירה לא התקיימה בהיותו ראש יאח"ה, ולפיכך אין מקום שהוא ישנה את תצהירו".
3 צפייה בגלריה
סנ"צ אבי סיקסיק
סנ"צ אבי סיקסיק
סנ"צ אבי סיקסיק
(צילום: אלי סניור)
התשובה עוררה סימני שאלה בראשו של הבלש שנתבע. הוא ערך בדיקה בגוגל וגילה כי החקירה המדוברת החלה ב-2015, בעוד ברנור החל לכהן כראש יאח"ה באפריל 2016, ואילו רק באפריל 2017 פרסמה דוברות המשטרה הודעה על סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות. במילים אחרות, מבדיקת הבלש עולה כי התיק הועבר לפרקליטות כאשר ברנור כבר היה בתפקיד ראש יאח"ה.
בעקבות המידע הזה פנה שוב עו"ד טיטונוביץ לייעוץ המשפטי של המשטרה, אלא שהפעם ביקש ברנור לגנוז את התצהיר שהגיש. תחת זאת הגיש תצהיר חדש ובו טען הפעם כי "החקירה החלה ב-2015 והתנהלה ברובה ובמהותה טרם כניסתי לתפקיד". כלומר, מהתצהיר הזה עולה כי כורש כן היה מעורב בחקירה.
לפני כמה שבועות העיד ברנור על התצהיר החדש בבית הדין. בתום עדותו פנה עו"ד טיטונוביץ לפרקליט המדינה ולמבקר המשרד לביטחון הפנים וביקש לבדוק האם יש בחתימת כורש על התצהיר הגנוז עבירה פלילית, והאם ראוי שימשיך בתפקידו. במילים אחרות: הפרקליט מבקש לפתוח נגד הקצין הבכיר בחקירה פלילית.
בפנייתו כתב בין היתר כי "התנהלות ברנור, שסירב לשנות את התצהיר בפנייה הראשונה, ואופן הניסוח המטעה לכאורה בתצהיר הגנוז, מעידים כי הוא נתן את התצהיר בכוונת מכוון על מנת לפגוע בסיכויי הבלש בתביעה או לגרום לבלש שלא להגיש את התצהיר ו'לחסוך' מברנור את ההגעה לעדות".
ברנור נחשב כמועמד לקידום לדרגת ניצב ולפיקוד על יחידת להב 433. השאלה המרחפת באוויר כעת היא האם פרשת התצהיר תפגע בעתידו המקצועי. תגובת תנ"צ ברנור טרם התקבלה.
עו"ד אמיר טיטונוביץעו"ד אמיר טיטונוביץ
ממשטרת ישראל נמסר: "הכנת התצהיר לוותה על ידי הגורמים המוסמכים, והטענות כי תנ"צ ברנור מסר לכאורה תצהיר כוזב או מטעה בו חסרות כל שחר. מדובר בתיקונים טכניים שלא שינו את מהות התצהיר".
עו"ד טיטונוביץ מסר: "שוב אני מוצא עצמי מתבקש להגיב להתנהלויות חמורות בצמרת המשטרה. אנו בטוחים שהאמור במכתבנו ייבדק היטב במשטרה ומחוצה לה".