1 צפייה בגלריה
המשלחות בפורום פסגת הנגב במנאמה
המשלחות בפורום פסגת הנגב במנאמה
הוועדה תתכנס למשך שלושה ימים. נציגי המשלחות בפגישה קודמת בבחריין
(צילום: משרד החוץ )
לקראת "פורום הנגב" שצפוי להתקיים במרוקו בחודש מרץ, תתכנס היום (ראשון), ועד יום שלישי, באבו דאבי ועדת ההיגוי של הפורום לצורך הכנתו. בפורום במרץ ישתתפו שר החוץ אלי כהן, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושרי החוץ של מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים.
בראש המשלחת הישראלית בוועדה עומד מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. האמריקנים בוחנים אפשרות להזמין לפורום במרוקו שר חוץ של מדינה אפריקנית מוסלמית שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל.
"פורום הנגב" הוקם בחודש מרץ אשתקד על ידי שר החוץ אז יאיר לפיד, אז התקיימה בשדה בוקר "פסגת הנגב", שהייתה כינוס ראשון מסוגו של שרי חוץ ערבים יחד עם מזכיר המדינה האמריקני על אדמת ישראל. המפגש נועד להדק את שיתוף הפעולה בין ישראל ומדינות האזור ולקדם התמודדות עם אתגרים משותפים. המפגש באבו דאבי הוא המפגש השלישי של ועדת ההיגוי, שהתכנסה עד כה בבחריין, וקיימה פגישה נוספת באופן מקוון באמצעות הזום.
במסגרת הפורום הוקמו שש קבוצות עבודה בנושאים שונים: בריאות, ביטחון אזורי, חינוך וסובלנות, ביטחון מזון ומים, תיירות ואנרגיה. קבוצות העבודה צפויות להיפגש כעת לראשונה לדיון קונקרטי, שבו הן צפויות להציג פרויקטים משותפים שיקודמו על ידי כל מדינות הפורום. מטרת הפרויקטים היא לשפר את איכות החיים של התושבים במדינות. בקבוצות העבודה ישנם נציגים בכירים ממשרדי החקלאות, הביטחון, המודיעין, התיירות, האנרגיה, החינוך, הכלכלה, רשות המים והמל"ל.