מחירי התחבורה הציבורית לא יעלו ב-1 ביולי: שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ דנו אחר הצהריים (שני) במספר נושאים מהותיים שנוגעים לכל משתמשי הדרך בישראל, ובראשם עליית מחירי התחבורה הציבורית ב-12%, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בעוד מספר ימים. הבשורה הגדולה שיוצאת משם, כפי שמסתמן, היא החלטה של השניים יחד עם גורמי המקצוע, לדחות את ההחלטה בנושא ל-1 באוגוסט. אם עד אז לא תתקבל החלטה משותפת, המחירים יעלו כפי שתוכנן.
2 צפייה בגלריה
דחייה בעליית מחירי התחבורה הציבורית
דחייה בעליית מחירי התחבורה הציבורית
דחייה בעליית מחירי התחבורה הציבורית
(צילום: shutterstock)
במהלך הדיון הודיעה רגב כי היא תהיה מוכנה לממן את מה שהיא מגדירה כ"טעות של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן", על ידי הזרמת 200 מיליון שקלים למימון התחבורה הציבורית. עם זאת, גורמים שנכחו בפגישה אמרו כי היא הציבה לכך תנאי - הכלת כל הרפורמה שלה בתחבורה הציבורית והכנסתה באופן מיידי לפעולה.
במהלך הדיון דנו הצדדים גם ברצף המכתבים, שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", לפיו במשרד התחבורה ביקשו ממשרד האוצר הקצבה של מאה מיליארד שקלים עבור רכבת הקליע מקריית שמונה לאילת. על פי הגורמים שנכחו בחדר, סוכם כי ההחלטה תובא בפני הממשלה ולאחר שתאושר בה צוותים בין משרדיים ידונו כיצד לקדם את העניין.
2 צפייה בגלריה
הסכימה לממן את הדחייה, בתמורה לקידום הרפורמות שלה. רגב וסמוטריץ'
הסכימה לממן את הדחייה, בתמורה לקידום הרפורמות שלה. רגב וסמוטריץ'
הסכימה לממן את הדחייה, בתמורה לקידום הרפורמות שלה. רגב וסמוטריץ'
(צילום: אבי מועלם)
בנוסף, על פי בכירים במשרד התחבורה, דנו השניים באריכות בהוצאת עבודות המטרו מידי חברת נת"ע, כפי שהצהירה בעבר רגב, והעברתן לחברת נתיבי ישראל.
במשרד התחבורה אישרו בשבוע שעבר כי ההערכות על עלייה חדה במחיר אכן עומדות להתממש ומחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית עומדים לעלות בקרוב ב-10% עד 15%, אך כאמור החלטה זו ככל הנראה תידחה לעת עתה. גם אז בחרו במשרד לזרוק את האחריות על גורמים אחרים וטענו כי ההחלטה בנושא אינה שלהם, אלא של משרד האוצר ואף הפנו אצבע מאשימה לממשלה הקודמת שבה כביכול הוחלט על המהלך.
"מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת", אמרו במשרד התחבורה. "זו התקנה של העלאת המחירים שעליה חתמו שר האוצר הקודם ליברמן והשרה לשעבר מיכאלי. מרגע שהשרה רגב עודכנה על המצב הזה, היא פועלת יחד עם שר האוצר סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה, ולמצוא פתרון להתייקרות מחירי התחבורה הציבורית שנכפו עלינו מהממשלה הקודמת, התייקרות אשר אמורה להכנס לתוקפה ב-1 ביולי".
מנגד, גורם בכיר באוצר אמר כי "פנינו למשרד התחבורה כבר לפני כמה שבועות עם מספר פתרונות למנוע את העלייה של 12% שצפויה. בהחלט ישנם מגעים בין המשרדים לצמצום ואפילו מניעת העלייה המדוברת". היום כאמור הצדדים התכנסו ומצאו פתרון זמני שתמנע את עליית המחירים לפחות בחודש נוסף.