6 צפייה בגלריה
סמר ובעלה
סמר ובעלה
סמר קלאסני ובעלה החשוד ברצח
סמר קלאסני (51) היא האישה שעל פי החשד נרצחה על ידי בעלה בחיפה. במשטרה חושדים כי הבעל דקר אותה ולאחר מכן ניסה לשים קץ לחייו ודקר גם את עצמו. מצבו של הבעל מוגדר קשה.
ג'והיינה כראם, שכנתם של בני הזוג בבניין ברחוב אל מותנבי, סיפרה: "יצאתי בבוקר למרפסת ופתאום ראיתי את הבעל עובר לדירה של אשתו דרך המרפסת שלנו כשיש לו סכין ביד. צעקתי לו: 'מה אתה עושה?' הוא הכניס את אשתו לבית, סגר את הדלת ואז שמענו צרחות של האישה: 'הצילו הצילו'. זה היה נורא. הבת שלהם יצאה לרחוב וצעקה 'הוא רוצח את אמא שלי'. זה נמשך כך כמה דקות ואז היה שקט. האישה הייתה אישה מדהימה. שכנה טובה. כואב הלב עליה".
פאדי בכר, שכן נוסף, הספיק להיכנס לדירת בני הזוג. הוא סיפר: "הוא השתגע ודקר אותה שלוש דקירות בלב. נכנסתי לדירה, ביצעתי החייאה עליה והרחקתי אותו. הוא אמר לי 'תציל אותה', וזהו זה מה שקרה. רק אחרי שהוא אמר לי להציל אותה, הוא הלך והתחיל לדקור את עצמו. אני גדלתי איתו מילדות, הם התחתנו ולא היו להם שום בעיות. בחיים לא חשבתי שיקרה דבר כזה, הם היו זוג למופת, היא הייתה טהורה וזכה כשלג. אני בטראומה".

בשעה 09:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על שני פצועים מחוסרי הכרה בדירה בחיפה. חובשים ופרמדיקים ביצעו פעולות החייאה בשניים, ופינו את שניהם לבית החולים רמב"ם בעיר. הרופאים נאלצו לקבוע את מותה של סמר. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.
הפרמדיקים חנן זוהר ושחר עטיאס סיפרו: "נכנסנו לדירה וראינו גבר ואישה סובלים מפציעות חודרות בגופם. האישה הייתה ללא דופק וללא נשימה והגבר מחוסר הכרה. מיד התחלנו לבצע באישה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותם לניידות הטיפול הנמרץ ופינינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבם קריטי".
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
הזירה בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
ג'והיינה כראם
ג'והיינה כראם
"זה היה נורא". השכנה ג'והיינה כראם
(צילום: אלעד גרשגורן)
שכנה של בני הזוג סיפרה: "הם היו מסוכסכים לאחרונה. הוא היה מורחק ממנה, אבל למרות זאת לא חשבנו אף פעם שזה יגיע לדבר כזה. יש לבני הזוג שלושה ילדים והכי כואב עליהם". במשטרת חיפה אמרו מנגד כי לא היו תלונות בעניינם של בני הזוג והם אינם מוכרים מאירועי אלימות קודמים.
הבעל עבד כמלצר במסעדה בחיפה. אמה של האישה מתגוררת קומה מעל ביתה. בתם הבכורה של בני הזוג הייתה בעת הרצח בבית הסבתא.
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: אלעד גרשגורן)
שכן אחר סיפר: "אני בהלם ממשה שקרה. מחר הייתה אמורה להיות מסיבת האירוסין של הבת שלהם, המשפחה נורמטיבית. שמענו שהיה סכסוך גירושין בין בני הזוג, אבל לא האמנתי שזה יגיע למצב כזה".
ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, אמרה כי רצח האישה בחיפה הבוקר הוא עוד מקרה שניתן וצריך למנוע. המדינה צריכה להפעיל אחת ולתמיד את התוכנית הלאומית למיגון האלימות נגד נשים ולהשמיע קול ברור ותקיף, גם של מערכת המשפט - די לאלימות".
יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "מהעדויות עולה תמונה מזעזעת של רצח בדם קר. פרטי המקרה עדיין בחקירה אבל מה שברור הוא שאין היום הרתעה מספקת בישראל כלפי אותם טרוריסטים שפלים, שבמקרים רבים אף היו בגינם תמרורי אזהרה בעבר. הגיע הזמן שהמדינה תתייחס לאלימות במשפחה, המופנית כמעט תמיד כלפי נשים וילדים, כמכת מדינה. זה אומר חקיקה, אכיפה, ענישה ברמות שונות לחלוטין מאלו הקיימות היום".