ממשיך להתברר גודל המחדל שקדם לאסון שבו נרצח צעיר שעלה לישראל לפני פחות משנה: המחלקה לחקירות שוטרים עיכבה השבוע לחקירה את הסייר הראשון שהגיע לזירת הקטטה בקריית שמונה, שבה נרצח יואל להנגהל בן ה-18. השוטר, שהגיע לזירה בשלב שקדם לדקירה הקטלנית של הצעיר, חשוד בשיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.
השוטר החשוד הורחק מתחנות המשטרה ונמצא כעת במעצר בית. נבדק אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם אחד משני החשודים המרכזיים ברצח, והאם דיווח על ההיכרות הזו. בין היתר מתברר כי בתו בת ה-13 הייתה בזירת הקטטה כשהגיע אליה לפני הרצח - ולפי החשד הוא לא דיווח על כך. על המעצר פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.
2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
שאלות רבות התעוררו. יואל להנגהל
להנגהל, נזכיר, נרצח לפני כשלושה שבועות וחצי במהלך קטטה שפרצה במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. הוא התגורר בנוף הגליל, ועלה לישראל מהודו שם נמנה עם קבוצת בני המנשה, והיה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל. מוקדם יותר החודש נחשפה כבר התנהלות לקויה בהתנהלות משטרת קריית שמונה בפרשה, ובשל כך מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה החליט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח. החלטותיו של תחאוכה הובאו לאישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.
מבדיקה שנעשתה לאחר מותו של להנגהל על ידי קצין חוקר אותו מינה מפקד המחוז, עלה כי שוטרים מתחנת קריית שמונה הגיעו כאמור למסיבה לפני הרצח בעקבות דיווחים של נערים שלהנגהל נראה כמי שתוקף את חברתו ומסמם אותה. הדיווחים התבררו כשגויים, והשוטרים עזבו את המקום לאחר שביקשו מהנרצח ומהנערים שהתלוננו לתפוס מרחק. גורם משטרתי ציין כי החלטת מפקד המחוז למנות קצין חוקר התקבלה בעקבות שאלות רבות שהתעוררו לאור העובדה שהשוטרים הגיעו לזירה לפני הרצח. אותו גורם ציין כי בחוות הדעת שהגיש החוקר, עלו כשלים בתפקוד השוטרים והקצינים. בנוסף, בביקורת פתע שבוצעה בתחנה, התברר כי חלק מהכשלים שהופיעו בחוות הדעת חוזרים על עצמם.
2 צפייה בגלריה
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
שני צעירים תקפו יחד עם הנערים את יואל, שנדקר ונפצע באורח קשה. תיעוד הקטטה
לפי עדי ראייה, בשלב מסוים להנגהל זעם על הנערים שהזעיקו משטרה ואיים עליהם, ובעקבות כך גרם נזק למכונית חונה. על פי החשד, בשלב הזה הנערים הזעיקו שני צעירים בני 18 ו-21, שתקפו ביחד איתם את להנגהל, בקטטה שבסוף הסתיימה בדקירתו. להנגהל נפצע קשה מהדקירה ובהמשך נקבע מותו בבית החולים זיו בצפת. המשטרה עצרה 11 חשודים במעורבות ברצח, בהם שני הצעירים, חייל וחייל משוחרר, שחשודים ברצח עצמו ומעצרם הוארך מעת לעת. שאר החשודים, נערים בני 15-13, שוחררו במהלך החקירה למעצרי בית ולהרחקה מעיר מגוריהם.