2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
עלה לארץ לפני פחות משנה והיה אמור להתגייס לצה"ל בקרוב. יואל להנגהל
(באישור המשפחה)
מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה החליט על הדחת מפקד תחנת קריית שמונה סגן-ניצב ניר ששון, בשל חשד למחדלי משטרה וחקירה בפרשת הירצחו של הנער יואל להנגהל ז"ל (18) שנדקר למוות לפני שבועיים במסיבת יום הולדת בעיר. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח. החלטותיו של תחאוכה יובאו כעת לאישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.
מבדיקה שנעשתה לאחר מותו של להנגהל על ידי קצין חוקר אותו מינה מפקד המחוז, עלה כי שוטרים מתחנת קריית שמונה הגיעו למסיבה לפני הרצח בעבות דיווחים של נערים שלהנגהל נראה כמי שתוקף את חברתו ומסמם אותה. הדיווחים התבררו כשגויים, והשוטרים עזבו את המקום לאחר שביקשו מהנרצח ומהנערים שהתלוננו לתפוס מרחק.

גורם משטרתי ציין כי החלטת מפקד המחוז למנות קצין חוקר התקבלה בעקבות שאלות רבות שהתעוררו לאור העובדים שהשוטרים הגיעו לזירה לפני הרצח. אותו גורם ציין כי בחוות הדעת שהגיש החוקר, עלו כשלים בתפקוד השוטרים והקצינים. בנוסף, בביקורת פתע שבוצעה בתחנה, התברר כי חלק מהכשלים שהופיעו בחוות הדעת חוזרים על עצמם.
לפי עדי ראייה, בשלב מסוים להנגהל זעם על הנערים שהזעיקו משטרה ואיים עליהם, ובעקבות כך גרם נזק למכונית חונה. על פי החשד, בשלב הזה הנערים הזעיקו שני צעירים בני 18 ו-21, שתקפו ביחד איתם את להנגהל, בקטטה שבסוף הסתיימה בדקירתו. לנהגהל, שעלה לישראל עם משפחתו לפני כשנה מהודו והיה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל, נפצע קשה מהדקירה ובהמשך נקבע מותו בבית החולים זיו בצפת.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של יואל להנגהל
הלוויתו של יואל להנגהל
הלווייתו של להנגהל
(צילום: ישראל מושקוביץ)
המשטרה עצרה 11 חשודים במעורבות ברצח, בהם שני הצעירים, חייל וחייל משוחרר, שחשודים ברצח עצמו ומעצרם הוארך עד ה-28 באוקטובר. שאר החשודים, נערים בני 15-13, שוחררו במהלך החקירה למעצרי בית ולהרחקה מעיר מגוריהם.
ממשפחתו של יואל להנגהל נמסר בתגובה: "שמחנו לשמוע על הדחתו של מפקד המשטרה שאחראי על מה שקרה בקריית שמונה. זו נקודת אור חשובה עבורנו מאז האסון. הייתה לנו תחושה שהשוטרים לא פעלו נכון, ואם היו פועלים אחרת אז יואל היה היום בחיים. אותנו מעניין רק הצדק ושמי שרצח את יואל יעמוד למשפט על הפשע הזה".
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה בתגובה: "אירוע הרצח מעורר שאלות רבות ונוקבות על התנהלות המשטרה. מדובר במחדל קשה מאין כמותו ועל האחראים לתת את הדין".