אז מה שגיב טיירי היה אומר על זה? העבריין, ששמו עלה בעבר לכותרות בפרשה שבה הסתבכה הזמרת מרגלית צנעני, שוב מסתבך. היום (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום חמור שמייחס לו שוד וסחיטה באיומים של אדם מחוץ למסעדה. אותו אדם אף נאלץ לקפוץ מחלון ביתו כדי לברוח ממנו. לטיירי, שצנעני הזכירה את שמו במהלך שידור התוכנית "כוכב נולד" לפני יותר מעשור ואמרה אז לאחד המתמודדים "מה שגיב טיירי היה אומר על זה", מיוחסות עבירות רבות נוספות.
את האישום הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר. לצד טיירי, (45) תושב רעננה, נאשמים עוד ארבעה מחבריו: רז ראובן (25) מרמת גן, אלכסיי פריימק (49) מאילת, קווין מרצינקביץ (29) מבת ים וראובן זלקה (20) מראשון לציון. טיירי הכיר את הקורבן לאחר שלפני כמה שנים הוא פנה אליו בבקשה שייצור קשר עם אדם שאיתו הסתכסך וביקש שייפתור ביניהם את הסכסוך. טיירי עשה זאת.
2 צפייה בגלריה
מלון ריץ קרלטון בהרצליה. הקורבן קפץ מחלון, סמוך לכניסה למלון
מלון ריץ קרלטון בהרצליה. הקורבן קפץ מחלון, סמוך לכניסה למלון
מלון ריץ קרלטון בהרצליה. הקורבן קפץ מחלון, סמוך לכניסה למלון
(צילום: מתיו שו)
לפי האישום, כמה שנים אחר כך - ב-2021 - המתלונן סעד במסעדת "נאמוס" בהרצליה. הוא הבחין בטיירי ובירך אותו לשלום. כשיצא המתלונן מהמסעדה, טיירי ועוד שלושה גברים התקרבו אליו, אחד מהם חסם את דרכו וטיירי הורה לו להעביר לידיו שעון רולקס שענד, ואף נלקח מתיקו סכום של 3,000 יורו. טיירי אף איים על המתלונן כי מעתה ואילך יהיה עליו להעביר אליו סכום של 10 אלף יורו בכל חודש, ואם יסרב - בנו ייפגע. נאשם נוסף איים עליו כי אם ידבר עם המשטרה הוא "ישים אותו בכסא גלגלים". בהמשך הקורבן העביר כ-9,000 שקלים לטיירי.
אותו מתלונן התגורר במשך כחודש במלון "הרודס" בהרצליה, וביום אחד טיירי והנאשם ראובן הגיעו לחדרו. ראובן היה לבוש כשליח "וולט" והחזיק מגש פיצה. הוא דפק בדלת והקורבן פתח, ואז ראובן דחף ותקף אותו, ואף השכיב אותו על הרצפה וישב עליו. טיירי נכנס גם כן והורה לנאשם שלא לצעוק. הם פתחו את הכספת בחדר, דרשו לדעת מה עיסוקו של המתלונן, שהסביר להם שעוסק בסחר ב-NFT. לאחר מכן הם צילמו מהנייד תמונות של בנו של הקורבן ועזבו.
בהמשך, לאורך כשבעה חודשים, ביקש טיירי מהמתלונן שידריך אותו איזה NFT לרכוש, ואף רכש לאור עצתו סוג מסוים. אלא שאז הפסיד טיירי כסף בעסקה, לאחר שהערך של ה-NFT נפל. משכך, טיירי האשים אותו בהפסדו והעמיד אותו בפני עובדה כי בשל כך הוא חייב לו סכום של 100 אלף דולר. הקורבן אמר שאין ביכולתו להחזיר את החוב, ולכן הורה לו טיירי לשכור משרדים על שמו שבהם תתנהל חברת השקעות במטבעות דיגיטליים. הוא הורה למתלונן כי עליו לעבוד שם ללא כל תשלום, והכל במסגרת החזר החוב.
בשל פחדו מהנאשם ומהתנהלותו שכר המתלונן משרדים בהרצליה והחל לעבוד עבורו. במשך חודשים הוא ביקש להפסיק את עבדותו, תוך שסורב, ואוים שאם לא יגיע לעבודה בנו ייפגע.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שחר חצרוני
עו"ד שחר חצרוני
סנגורי הנאשמים
(צילום: אלבום פרטי, אסף אלון)
לבסוף, עקב סירובו לשוב לעבודה, הגיעו ארבעה מהנאשמים לביתו, שממוקם בבניין בהרצליה בקומה השביעית. טיירי קרא לו "תפתח את הדלת", ולאחר שסירב טיירי ונאשם נוסף פרצו פנימה. כדי להימלט מהם קפץ הקורבן מהחלון, עבר בין מרפסות והגיע לגג קניון "ארנה" המחובר לבניין. בהמשך הגיע המתלונן בסמוך לגג מלון "ריץ קרלטון" המשותף לגג הקניון, התקשר תוך כדי מנוסה למוקד 100 וזעק כי רודפים אחריו וטיירי מבקש להרוג אותו.
מיד לאחר מכן הוא קפץ סמוך לכניסת המלון, תוך שהוא פונה בתחינה אל הנוכחים במקום כי יחביאו אותו מפני אנשים שמעוניינים לפגוע בו. הנאשמים גנבו מחשב מביתו ואילו הוא נפצע במנוסתו ואף הועבר לטיפול באיכילוב, לאחר שסבל מחבלות.
בעת ששהה באשפוז בבית החולים, הגיע אל הקורבן אחד מהנאשמים כדי למנוע ממנו להגיש תלונה. הוא צילם אותו במיטתו, והמתלונן הבחין בו וחייג למשטרה. עם זאת, הוא לא הספיק להתקשר כי הנאשם מנע זאת ממנו, ואז חייג לנאשם אחר, שאיים עליו: "אל תגיד שום דבר, לא קרה שום דבר. אתה יודע שהבוס אוהב אותך. אל תדבר עם המשטרה, יש לנו תמונות של הבן שלך". טיירי, שהיה גם הוא בשיחה, פנה למתלונן וניסה לברר מה מסר למשטרה, והורה לו לשלוח לו הודעה קולית שבה אומר כי היה "מסטול" ולא שם לב לדבריו.
בהמשך הוזמן טיירי לחקירה. לאחר מכן הוא התקשר למתלונן והורה לו להיות בקרבת תחנת גלילות במסעדה ולהמתין אם יצטרך אותו. כשהקורבן הגיע למקום הוא פגש את הנאשם ראובן, יחד עם עורך דין, והם שוחחו על המקרה. בסיום השיחה הם נסעו יחד לאסוף את טיירי ברכבו של עורך הדין, וטיירי איים פעם נוספת על המתלונן. בעקבות זאת הם מואשמים גם בשיבוש החקירה.
את טיירי מייצגים עורכי הדין תמיר סננס, ורצון דרחי. את הנאשמים האחרים מייצגים הנאשמים האחרים מייצגים עורכי הדין שחר חצרוני, ממשרד "נוי, סננס, שפרלינג וחצרוני", איגור יוטקין ורונן רבי.
לחובת טיירי 10 הרשעות קודמות. בין היתר הוא הורשע בעבר בפרשת "מלון מהגיהנום", אז, יחד עם מעורבים נוספים, שהה תקופה ממושכת במלון ווסט בתל אביב והטיל אימה על עובדיו ומנהליו. כאמור, הוא עלה לכותרות במסגרת פרשת מרגול.