שני אנשי חיזבאללה חוסלו הבוקר (יום ראשון) בתקיפה אווירית בגבול סוריה-לבנון. כך דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה לשלטונו של בשאר אסד שמקום מושבו בלונדון. באתר "קול הבירה" הסורי, גם הוא מזוהה עם האופוזיציה, ייחסו את התקיפה לישראל וטענו כי היא כוונה נגד "רכב ששייך לחיזבאללה", באזור אל-קוסייר בגבול עם לבנון.
בתיעוד ממקום התקיפה נראית משאית עולה בלהבות. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, שני גורמי החיזבאללה שנסעו ברכב נהרגו. התקיפה התרחשה באזור שנמצא בין מחוז חומס לאזור הכפרי של הבירה דמשק. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי התקיפה בוצעה מכטב"ם.
1 צפייה בגלריה
זירת התקיפה בבוריה
זירת התקיפה בבוריה
זירת התקיפה בסוריה
ביום רביעי בשבוע שעבר דיווחו בסוריה על "תקיפה ישראלית" נגד מבנה מגורים בדמשק, שכוונה לדירות שהושכרו למשפחות מפקדים איראנים - שלא שהו בהן בעת התקיפה. ב"קול הבירה" דווח מפי מקורות כי בתקיפה לא נפגעו גורמים ממשמרות המהפכה. לדברי המקורות, הדירות הללו הושכרו למשפחות של מפקדים איראנים, אך הן פונו לפני סוף 2023.
המקורות אמרו כי התקיפה כוונה לשתי דירות - הראשונה בקומה הרביעית של הבניין, שבה לפי הדיווחים שהה ביומיים האחרונים מפקד איראני, ככל הנראה עם אישה. הדירה השנייה נמצאת בקומה השנייה ומשמשת לאירוח זמני. לפי המקורות, לא היו גורמים זרים באזור הבניין לפני התקיפה. לפי הכתבה, באירוע נהרגו שלושה ונפצעו עוד מספר אנשים, כולם סורים.