אלרגים לחלב מתבקשים שלא לצרוך דבש כלל עד להודעה חדשה. זאת מחשש להימצאות חלבוני חלב בדבש בישראל. כך הודיע משרד הבריאות הלילה (בין חמיש לשישי).
משרד הבריאות פרסם את ההודעה לאחר שחברת יד מרדכי ביקשה מצרכנים האלרגים לחלב שלא לצרוך דבש טהור מפרחי בר מתוצרתה, בצנצנת או בבקבוק לחיץ, בכל סוגי המשקלים והגדלים, אשר מסומנים ב"עדיף להשתמש לפני" מתאריך 02.01.2025 ועד לתאריך 14.04.2025. בחברה הדגישו כי כל מוצרי הדבש בטוחים לצריכה עבור צרכנים שאינם אלרגים לחלב.
1 צפייה בגלריה
מוצרי דבש של יד מרדכי
מוצרי דבש של יד מרדכי
מוצרי דבש של יד מרדכי
(צילום: משרד הבריאות)
מיד מרדכי נמסר כי קיבלה פניות של צרכני דבש האלרגים לחלב באמצעות עמותת האלרגים למזון יה"ל. בעקבות הפניה נערכו בדיקות מעבדה, שבהן התגלו עקבות מזעריות של חלבוני חלב באחד ממקורות הדבש של החברה. ביד מרדכי הסבירו כי השאריות נובעות ככל הנראה מהדבורים, בעקבות הזנת הדבורים בחלבוני חלב או הימצאותן על יד מקורות עם חלב.
מקורו של הדבש שבו נמצאו חלבוני חלב הוא בחו"ל, והוא חלק מהתערובת שמרכיבה את הדבש של יד מרדכי יחד עם דבש מישראל, עקב מחסור קבוע בדבש בארץ.
יד מרדכי פועלת לאיסוף המוצרים והוספת הסימון "עלול להכיל חלב". לבירורים ניתן לפנות לחברה באמצעות אתר האינטרנט של קבוצת שטראוס או בטלפון במספר 6860.
כעת פועל משרד הבריאות לבדיקת הימצאות חלבון חלב בדבש של משווקים נוספים בישראל. משרד הבריאות יעדכן את הציבור עם קבלת הממצאים של הבדיקה.