אל"מ במיל' אודי אורי, טייס הקרב בעבר שנפצע בעינו ממכת"זית בהפגנה באיילון בשבוע שעבר, אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ל-ynet Live כי בכוונתו לחזור להפגין "על עתידה של מדינת ישראל", לאור התקדמות המהפכה המשפטית וההצבעה שתתקיים מחר במליאת הכנסת על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות. לדבריו, "אנחנו נמצאים פה במלחמה, כולם מבינים את זה. ברגע שאוכל אני אחזור לשטח".
אורי הוסיף כי "למחאה יש דרך חיים. המחאה הזו חיה כבר חצי שנה. התחלנו משלב סולידי, אבל מחאה לא יכולה להיות נחמדה. מי שמסתובב בשטח רואה בדיוק מי האנשים האלו, אנחנו לא אנשים אלימים, יש לנו מטרה שחשובה לנו. הצד השני לא סופר אותנו, אבל הם גם לא סופרים את המצביעים שלהם כי ההפיכה המשטרית תפגע גם בהם.
1 צפייה בגלריה
אודי אורי, איתמר בן גביר
אודי אורי, איתמר בן גביר
"אנחנו לא אלימים, אבל הצד השני לא סופר אותנו". אורי ובן גביר
(צילום: דנה קופל, רפי קוץ)
"רוב פרלמנטרי זה חשוב, אבל הוא לא יכול לכפות דעות קיצוניות וערכים קיצוניים על המיעוט. בשבוע הבא הם יוכלו להחליט שאין בחירות כי הם רוב. מעשית הם יכולים, אבל בפועל אנחנו יודעים שבדמוקרטיה זה לא עובד. מי שמנסה להפוך את הדמוקרטיה צריך לקבל קונטרה. כל הזמן אמרתי שנשלם מחירים ושאנשים ייפגעו, אבל אני מקווה שלא ייפצעו יותר אנשים".
כשנשאל על הפגיעה בעינו, השיב כי הוא לא מאשים את השוטר שירה מהמכת"זית. "אני לא יודע מה עבר בראש שלו ואם הוא התכוון לפגוע בי, אבל אני מאשים את מי שנתן את ההוראה. אני כל הזמן בהפגנות ואני רואה איך הדבר הזה נהיה יותר ויותר תלול". הוא הוסיף כי ככל הנראה אין הנחיה ברורה לפגוע במפגינים, אבל "רוח המפקד" של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "שורה מעל איילון. לפעמים לא צריך להגיד את הדברים כדי שאנשים בשטח יבינו בדיוק מה לעשות".
שרון כידון
הנזק החמור של המכת"זיות
12:52
פרופסור חגי לוין, יו"ר האיגוד לבריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, סיפר ל-ynet Live כי "המכת"זית היא כלי שיש בו סכנות בריאותיות וצריך לדעת איך להשתמש בו בצורה נכונה כמו בכל כלי נשק". הוא הדגיש כי "אסור להשתמש בה בכיוון ישיר לראש ואסור להשתמש בה במרחק של פחות מעשרים מטרים. יש נהלים למשטרה, ולצערנו הפגיעות הקשות מעידות שמשהו לא בסדר. צריך לעצור, לבצע תחקיר מסודר - ולתת גם דין ודיווח.
"איגודי הרופאים פנו למפכ"ל שיורה על עוצר שימוש במכת"זית ועל תחקיר מלא. אני מקווה שהלחץ החיצוני שלפי עדות של ניצב במשטרה מופעל על ידי דרג פוליטי הוא לא זה שמכתיב את המדיניות. לצערנו גם אתמול בלילה ראינו מקרה של פצוע ראש כתוצאה משימוש לכאורה בניגוד להנחיות. הפציעות האלה חמורות. שוטר שמשתמש בכלי הנשק שעומד לרשותו בצורה לא נכונה פוגע ביכולת של המשטרה לממש את האחריות שלה לפזר הפגנות. המשטרה צריכה לנהוג באחריות ולהימנע מגרימת נזקים בלתי הפיכים".