גננת בשנות ה-50 לחייה נעצרה אמש (רביעי) בחשד שהתעללה בילדים בפעוטון במעלה אדומים. היא חשודה בעבירות של אלימות פיזית ומילולית כלפי פעוטות בני שנה וחצי עד שנתיים, ומעצרה הוארך.
ההורים נחשפו למעשי הגננת לאחר שהקלטה של מהנעשה בגן הגיעה לרשת. ככל הנראה, מכשיר הטלפון של אחת הסייעות נשאר פתוח לאחר שיחת טלפון שקיימה. "שתקי! שימי ראש! לכי לישון! אל תתעסקו איתי! שתקו! תבכי לאמא שלך, לא לי!", נשמעת הגננת צועקת על הפעוטות בהקלטה. גם קולות בכי וקללות נשמעות בהקלטה.
"כששמעתי את ההקלטות הזדעזעתי", אמרה מ', שבתה נמצאת בגן. "התחלתי לשחזר לאחור איך הבת שלי, בת השנה וחצי, התנהגה בימים האחרונים. היא בוכה בלילה ולא עוזבת אותי במהלך היום. אני פשוט בתחושה קשה. מי יודע מה הלך שם בגן". מ' הגישה תלונה במשטרה, וכך גם לפחות הורה אחד נוסף. בית משפט השלום האריך את מעצרה של הגננת עד ליום שני הקרוב.
המשטרה פתחה בחקירה לאחר קבלת תלונה על חשד לפגיעה בילדים בגן, ובעקבות כך נעצרה לחקירה הגננת, תושבת מעלה אדומים, ולאחר מכן הוארך מעצרה עד יום שני. חוקרי המשטרה של מחוז ש"י אספו ממצאים מהזירה וסרקו מצלמות ותיעוד מהימים האחרונים בגן.
במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מסרו כי "האמא שהגישה את התלונה במעלה אדומים פנתה אלינו הבוקר חסרת אונים. מה צריך לקרות כדי שמישהו יתעורר ויבין שמדובר במכת מדינה מחרידה שרק מתעצמת משבוע לשבוע? אם לא נתעורר בזמן אז באמת נתוודע למציאות שבה אין לילדים שלנו גנים".
בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה גם בחשד להתעללות במעון ילדים ביישוב חבר בחבל תענך. סייעת בגן (39) נעצרה אתמול, ומעצרה הוארך עד ל-13 במרץ. בנוסף, מנהלת המעון (50) נעצרה היום גם היא, ותובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.
1 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ' בבית המשפט
לובה קזקביץ' בבית המשפט
לובה קזקביץ' אתמול בבית המשפט. קיבלה שלוש וחצי שנות מאסר
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב מאסר של שלוש שנים וחצי על לובה קזקביץ' (63), מנהלת פעוטון ברמת גן שהורשעה בהתעללות בארבע פעוטות ותקיפת 10 פעוטות. בנוסף נקבע כי הגננת תפצה את הקורבנות בסכום כולל של 50 אלף שקלים.
"במעשיה הטילה הנאשמת על הפעוטות מורא ופחד, פגעה בגופם ונפשם הרכה", ציינה השופטת מעין בן ארי בגזר הדין. "מדובר בריבוי מעשים שגרמו מכאוב וסבל תוך ניצול חוסר יכולתם של הפעוטות להגן על עצמם".
פורסם לראשונה: 10:24, 10.03.22