בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) מאסר של שלוש שנים וחצי על לובה קזקביץ' (63), מנהלת פעוטון ברמת גן שהורשעה בהתעללות בארבע פעוטות ותקיפת 10 פעוטות. בנוסף נקבע כי הגננת תפצה את הקורבנות בסכום כולל של 50 אלף שקלים.
"במעשיה הטילה הנאשמת על הפעוטות מורא ופחד, פגעה בגופם ונפשם הרכה", ציינה השופטת מעין בן ארי בגזר הדין. "מדובר בריבוי מעשים שגרמו מכאוב וסבל תוך ניצול חוסר יכולתם של הפעוטות להגן על עצמם".
3 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ' בבית המשפט
לובה קזקביץ' בבית המשפט
לובה קזקביץ' בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
על רקע גזר הדין שהוטל על הגננת המתעללת כרמל מעודה, מאסר של תשע שנים וחצי, ביקשה פרקליטות מחוז תל אביב לגזור על קזקביץ' שבע שנות מאסר. השופטת בן ארי ציינה בהקשר זה כי "הצדדים התייחסו באריכות לעניין כרמל מעודה. עיון בפסיקה מלמד שמנעד הפסיקה הוא רחב, אך יש מגמת החמרה בתקופה האחרונה.
"עניין מעודה מגלה מעשים חמורים יותר באופן משמעותי יחסית לתיק הזה שלפנינו בעוצמה ובכמות המעשים. יש תימוכין לטענת הפרקליטות שיש מגמת החמרה וענישה. המתחם שקבעתי בין 30 חודשי מאסר עד שש שנות מאסר. הנאשמת נעצרה עם חשיפת הפרשה ומאז נתונה במעצר, לנתון זה יש חשיבות לקביעת העונש, גילה המתקדם ומצבה הבריאותי ונתוניה האישיים".

עו"ד אריאל שור מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהל את התיק, אמר לאחר מתן גזר הדין: "נוכח חומרת העבירות שבהן הורשעה הנאשמת, ביקשה הפרקליטות להשית עליה עונש בן 7 שנות מאסר. בתקופה האחרונה אנו נחשפים למקרי התעללות קשים בגני ילדים על ידי האמונים על שלומם וביטחונם.
"הגשת כתב האישום וניהול הליך הוכחות בתיק זה, הם חלק מהמאבק הבלתי מתפשר של הרשויות השונות ובראשן הפרקליטות למגר את הרעה החולה. בימים הקרובים אנו נקרא בעיון את גזר הדין ונשקול את צעדינו".
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
מתוך תיעוד ההתעללות בפעוטון
3 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ'
לובה קזקביץ'
לובה קזקביץ'
בדיון קודם במשפט העידו הורי פעוטות שנפגעו בדלתיים סגורות. קזקביץ' עצמה אמרה אז לשופטת בן ארי שהיא מתנצלת בפני ההורים ומתחרטת. בשיחה מתוך בית המעצר אמרה הגננת כי היא כואבת את הנזק שהותירה לילדים, ולא מפסיקה לבכות. "אני רוצה להביע חרטה ומבקשת מכל הילדים, ההורים וגם מבית משפט סליחה. סליחה סליחה סליחה וזהו".
בנובמבר 2020 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד בעלת הפעוטון בגין התעללות ותקיפת קטינים ב"משפחתון של לובה" ברמת גן. בסרטונים שאותם ניסתה למחוק, נראתה קזקביץ' משליכה פעוט לתוך לול, דוחפת באלימות ומכסה את הפנים של פעוט אחר. כתב האישום נגדה כלל עבירות רבות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירת שיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה עד תום ההליכים.

מכות, דחיפות, משיכות והטחות

לפי כתב האישום, קזקביץ' תקפה והתעללה בפעוטות והשליטה בגן אווירה של טרור באמצעות מכות, דחיפות, משיכות, הטחות ועוד. באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, נטען שמשכה פעוט והטיחה אותו לאחור כך שראשו נחבט ברצפה. במקרה אחר דחפה פעוט למזרן כך שגופו הוטח בו וכיסתה את פניו בשמיכה. עוד נטען שהשאירה תינוק בן חצי שנה בסלקל ללא השגחה בחדר האמבטיה רק כי בכה.
"על מנת להסתיר את מעשי התקיפה וההתעללות בגן", נכתב באישום, "פנתה הנאשמת לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את תוכן מערכת ההקלטה שבה תועדו מעשי התקיפה וההתעללות. לאחר מכן, החליפה באמצעות הטכנאי את מערכת ההקלטה בגן ודרשה ממנו לזרוק את מערכת ההקלטה שבה תועדו מעשי התקיפה וההתעללות". הטכנאי טען בעדותו במשטרה כי קזקביץ' ביקשה ממנו לבצע את הפעולה מכיוון שהיא "מופיעה בהקלטה בעירום".
קזקביץ' נעצרה בעקבות חקירה שנפתחה לאחר תלונה של הורי ילדי הגן במשטרה. הורי הילדים, בני שלושה חודשים עד שלוש שנים, חשדו שמשהו אינו כשורה בגן וביקשו לצפות במצלמות האבטחה. בשלב הראשון הם נענו בסירוב, אך בהמשך הצליחו להגיע לצילומים בסיוע של אחד העובדים.