סרן לידר פרץ, בת 21 מאור יהודה, נהרגה הבוקר (חמישי) בתאונת עבודה במהלך פעילות שגרתית במחנה צאלים שבדרום הארץ. חייל נוסף נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
 סרן לידר פרץ
 סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ
( צילום: דובר צה"ל)
לפי החשד, ייתכן כי מכולה פגעה קשות בקצינה בעקבות תאונת דרכים בין רכב למשאית, שנשאה אותה באמצעות מנוף. במצ"ח חוקרים אם הקצינה נגררה על ידי המכולה או נמחצה מתחת לגלגלי המשאית. האירוע התרחש בעת העברת גדוד שריון מאימון בצאלים לתעסוקה מבצעית.
פרץ, קצינת לוגיסטיקה מחטיבה 7 בחיל השריון, הועלתה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותה. מדובר צה"ל נמסר כי "המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחת הקצינה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".
מהחקירה הראשונית של התקרית עלה כי סמוך לשעה 10:00 בבוקר הקצינה, שעסקה במשימות של העברת ציוד צבאי כחלק ממעבר של יחידה מהמרכז הלאומי לאימונים של צה"ל במחנה, ספגה מכה אנושה ממכולת ציוד כבדה. עם זאת, כאמור, בצבא לא שוללים כי נפגעה דווקא מהמשאית, שהייתה מעורבת בתאונת דרכים.
במשך דקות ארוכות עסקו צוותים טכניים של צה"ל יחד עם חובשים ופרמדיקים בניסיונות לחלץ ולטפל בקצינה, אך מותה נקבע תוך זמן קצר. חלק מהחיילים שהיו עדים לתקרית הקשה לקו בחרדה וטופלו על ידי גורמי בריאות הנפש.
בהחלטה משותפת של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, ומפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הוחלט על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד אגד טנ"א ארצי, אלוף-משנה משה ארצי.
מוקדם יותר החודש קצין צה"ל נפצע באורח בינוני בתאונת אימונים בבסיס. שבוע קודם לכן, נהרג סמל אור ישראלוב בן ה-19 מירי דו-צדדי בתאונת אימונים במהלך תרגיל בבסיס צבאי בדרום הארץ. לפי העדויות הראשוניות שנאספו לאחר הירי, האיצו בחיילים הצעירים לבצע כמה שיותר תרגילים, בעומס פעילות חריג, כד
פורסם לראשונה: 15:37, 20.07.23