"זה היה נראה שאף אחד לא היה מסביב, זה הרגיש לי שזה הרבה זמן. חשבתי שלא אצא מפה". שבוע לאחר פיגוע הדקירה באוטובוס בצומת רמות בירושלים, שחזר היום (שני) אליעזר מליש, שהיה בדרכו לישיבה בירושלים ונפצע בינוני, את רגעי האימה. מליש החלים כמעט לחלוטין ואמור להשתחרר מבית החולים שערי צדק להחלמה במלונית.
לפני כשבוע מליש (41) נסע מביתו שבגבעת זאב לישיבה בה הוא לומד בירושלים. הוא הקשיב באוזניות לשיעור תורה כשלפתע הרגיש שמישהו מכה אותו. למליש לקח זמן להבין שמדובר במחבל והוא נאבק בו בתוך האוטובוס עד שהדף אותו מספיק וניסה להימלט מהאוטובוס. המחבל דחף את מליש בדרכו החוצה וזה נפל על פניו. המחבל המשיך לדקור את מליש בעזרת מברג עד אשר עובר אורח זרק אבן על המחבל ועוד עובר אורח - צלם ynet משי בן עמי - ירה במחבל ונטרל אותו.
2 צפייה בגלריה
הפצוע מהפיגוע בירושלים בהצהרה לתקשורת
הפצוע מהפיגוע בירושלים בהצהרה לתקשורת
אליעזר מליש (בגבו אל המצלמה)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
הפצוע מהפיגוע בירושלים בהצהרה לתקשורת
הפצוע מהפיגוע בירושלים בהצהרה לתקשורת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"נסעתי מהבית בדרך לישיבה, ותכננתי להחליף אוטובוס בצומת רמות", סיפר היום מליש ל-ynet מבית החולים. "קצת לפני הצומת זה קרה. בהתחלה לא שמעתי כלום כי הקשבתי לשיעור תורה באוזניות. שמעתי פתאום צרחות. ישבתי קצת אחרי הדלת האחורית. פתאום מישהו עמד מעל לכתף שלי והתחיל לתת לי מכות. לקח לי שנייה אחת או שתיים להבין שזה לא סתם מישהו משוגע שדוקר אותי. ראיתי שהוא מחזיק משהו שחור וארוך. קלטתי שהוא מנסה להרוג אותי", הוסיף היום מליש בבית החולים שערי צדק בירושלים.
"הפגיעה העיקרית הייתה בכתף אבל לא ממש הרגשתי את זה", סיפר מליש. "לקחתי את האירוע הזה כסימן מהשמיים. הצלחתי לקום ונאבקתי איתו ותפסתי לו את הידיים. לקחתי אותו לספסל האחורי של האוטובוס. האוטובוס התרוקן וזה היה רק אני והוא. ראיתי שאני לא רחוק מהדלת והעדפתי לברוח בשלב מסוים. רגע לפני שירדתי הוא דחף אותי, עפתי על המדרכה על הפרצוף ואז הוא בא אליי עוד פעם והצלחתי להפוך את עצמי.
"הוא דקר אותי עוד פעם. בינתיים זה היה נראה שאף אחד לא היה מסביב. זה הרגיש לי שזה הרבה זמן. חשבתי שלא אצא מפה, כי חשבתי שאם הוא מצליח לתפוס מרחק הוא לא יעצור. פתאום ראיתי מישהו שזרק עליו משהו ואז אחרי כמה זמן הוא עזב אותי, ואז גם הגיע עוד מישהו וירה בו".


ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי שערי צדק, סיפר כי מליש החלים כמעט לגמרי וכי הוא הוא ישתחרר בקרוב מאוד למלונית אשפוז על מנת לאפשר התאוששות טובה יותר.
פיגוע הדקירה התרחש בקו 137 של אלקטרה אפיקים בשדרות גולדה מאיר באזור צומת רמות בירושלים, ביום שלישי שעבר. מליש, שנדקר כמה פעמים במברג, פונה לבית החולים שערי צדק. צלם ynet משי בן עמי שנקלע לזירה ירה שני כדורים לעברו של המחבל הפלסטיני ונטרל אותו. המחבל נפצע בינוני עד קשה.