זעם בקרב תושבים באלעד בעקבות תיעוד שעלה לרשתות החברתיות שבו נראה ראש העיר ישראל פרוש מחלק סיגריות לקטינים. במסגרת חגיגות הפורים הגיע פרוש למתחם בו בילו ילדים ונערים את החג, הוא חילק להם סיגריות והם התלהבו והושיטו ידיהם לעברו כדי "לזכות" בסיגריה.
3 צפייה בגלריה
עדלאידע - ישראל פרוש, ראש העיר אלעד, מחלק סיגריות לקטינים במסגרת חגיגות פורים
עדלאידע - ישראל פרוש, ראש העיר אלעד, מחלק סיגריות לקטינים במסגרת חגיגות פורים
מחלק סיגריות לקטינים. ישראל פרוש
התיעוד הכעיס תושבים רבים, אחד מהם אמר ל-ynet: "כמוני יש עוד תושבים רבים שזועמים על כך שראש העיר מחלק סיגריות. ראש העיר צריך להוות דוגמה אישית ולא לחלק סיגריות לילדים ובכך לעודד אותם לעשן, מה שבעצם פוגע בבריאות שלהם. מה שהוא עשה זה לא מוסרי וגם לא חוקי. גם אם היום פורים והכול 'נהפוך הוא', המעשה הזה מיותר. מדובר בהדחת קטינים לעישון סיגריות".
תושב אחר אומר שמדובר במעשה שהוא "לא כל כך חמור", כלשונו. "היום פורים והכול מותר", הסביר, "אם ראש העיר לא היה נותן להם הם במילא היו מעשנים בלי קשר אליו. היום פורים והם חוגגים גם בנפצים, סיגריות ואלכוהול. אלה המנהגים שלנו בקהילה החרדית. בפורים מותר מה שכל השנה אסור".
מעיריית אלעד לא נמסרה תגובה.

חגיגות סוערות בבני ברק: הצתת פחים, ירי זיקוקים ועצורים

ליל פורים סוער עבר בלילה הקודם גם על תושבי העיר בני ברק, שם השתוללו נערים רבים. הם פיצצו בין היתר נפצים, הציתו פחים וגרמו לחסימת כבישים. חלקם אף ירו זיקוקים גם לעבר עוברי אורח וגם לעבר שוטרים שפעלו במקום כדי לנסות ולהשליט סדר ברחובות. לפי המשטרה נעצרו אמש כ-15 בני אדם, וחלק כבר השתחררו. הם נעצרו בחשד להפרת סדר, תקיפת שוטרים, הבערת פחים וירי זיקוקים לעבר שוטרים.

בשיכון ו', שכונה בצידה הדרומי של העיר, כוחות המשטרה ספגו נפצים בכינון ישיר וכן צמיגי רכב הובערו בכביש. צוותי כיבוי הוזעקו לכבות את האש אך נתקלו בקושי להגיע לזירה בעקבות הזיקוקים. בנוסף, המשטרה סגרה את רחוב בירנבוים בעיר לפרקים בעקבות הנפצים באזור.
גם בצפון-מזרח העיר, בשכונת קריית הרצוג, נחסמו חלק מהכבישים בעקבות פחים שעלו באש לצד זיקוקים. בתיעודים שהתפרסמו מהעיר נראה כוח משטרתי נסוג לאחור בעקבות ירי זיקוקים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתפרעות בני נוער בבני ברק בחג פורים
תיעוד מהתפרעות בני נוער בבני ברק בחג פורים
ירי זיקוקים בבני ברק
(צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתפרעות בני נוער בבני ברק בחג פורים
תיעוד מהתפרעות בני נוער בבני ברק בחג פורים
תיעוד מהתפרעות בני נוער בבני ברק בחג פורים
(צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
"מדי שנה העיר חוגגת וצוהלת בפורים לצד זיקוקים, אבל זה היה מוגזם", סיפר אליהו, תושב העיר בשיחה ynet. "החגיגות נמשכו עד שעות הבוקר. זיקוקים בכל מקום. יש נערים מחוץ לעיר שהגיעו להשתכר ועשו פשוט בלגן, ירו זיקוקים באמצע רחובות שבהם גרים אנשים. בנס שזה נגמר בלי פצועים קשה".
"הנערים הדליקו זיקוקים וברגע שהגיעה משטרה חלקם הצליחו לברוח. איך נערים שאין להם אפילו 18 מצליחים להתחמק מהמשטרה?", תהה יהודה, תושב שכונת קריית הרצוג. "כבר לקראת פורים התחלנו לשמוע זיקוקים מדי ערב. זה מבהיל ופשוט מפחיד אנשים. אנחנו בתקופה מתוחה. הירי של הזיקוקים מחזיר אותי לפיגוע שהיה בעיר בשנה שעברה".
גורם במשטרה אמר: "נערכנו עם יותר מ-100 שוטרים בתיאום יחד עם העירייה ושאר הגופים הרלוונטים. נעצרו חשודים, שנחקרו ושוחררו, חלקם עם הגבלות ואנחנו ממשיכים לחקור. צפויים מעצרים נוספים".
במד"א אומרים כי טיפלו שלשום בעיר ב-15 מקרים של בני אדם שנזקקו לעזרה רפואית בשל שכרות. שישה מתוכם (חמישה בגירים ונער) פונו להמשך טיפול בבית החולים. באיחוד הצלה ציינו כי "טופלו 218 מקרי חירום בבני ברק. מדובר במקרים של ילדים ונערים שנפצעו מפיצוץ נפצים, שיכורים שנזקקו לעזרה רפואית, תאונות דרכים קלות, פצועים מאלימות, וכוויות ממשחק בזיקוקים".
פורסם לראשונה: 23:48, 07.03.23