13 ימים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים, אותרה הבוקר (חמישי) גופתו של ניצן ליבשטיין (19) מקיבוץ כפר עזה. ניצן הוא בנו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין (50) שנרצח בקרב יריות מול המחבלים וששמו היה הראשון שהותר לפרסום אחרי הטבח.
ניצן הוגדר עד היום נעדר או חטוף, אך לאחר השלמת הליך הזיהוי התברר כי הוא נרצח בדירתו במגורי הצעירים בקיבוץ. הלווייתו תיערך מחר בשעה 14:45 בבית העלמין באבן יהודה, והוא ייטמן לצד אביו שהובא למנוחות אתמול.
2 צפייה בגלריה
אופיר ליבשטיין ניצן ליבשטיין
אופיר ליבשטיין ניצן ליבשטיין
אופיר ליבשטיין ובנו ניצן
(צילום: קונטקט)
"הלב מסרב להאמין שאופיר בזמן עבר", אמר בהלוויה חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ. "מהמקום שבו אנחנו נמצאים קשה לראות את גן העדן שאופיר בוודאי נמצא בו עכשיו ביחד עם רבים אחרים".
גנץ אמר עוד בהלוויה שבה השתתפו אלפים: "אני כאן, למרות הקושי והכאב, לומר זאת כדי קודם כל לבקש מכם סליחה. סליחה שלא הצלחנו להציל אתכם. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליכם. שלא הצלחנו להציל את אופיר, שלא הצלחנו להציל את כולם. אבל אני כאן גם בכדי לומר לכם ולכל אזרחי ישראל שאנחנו לא נעצור עד שנגשים את החלום של אופיר וחבריו בכל העוטף ובכל הארץ, ונבנה שוב 100% גן עדן".

2 צפייה בגלריה
הלוויתו של ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין
הלוויתו של ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין
הלווייתו של אופיר ליבשטיין
(צילום: יאיר שגיא )
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לליבשטיין: "אני עומד כאן בשם אומה שלמה, בשם כולנו. רק לפני כמה חודשים שמחתי להקליט לך ברכה ליום הולדתך ה-50. לומר לך כמה אני אוהב אותך, כמה אני מעריך אותך. איך אפשר להשלים עם הגדיעה הזאת של תנופת חייך?".
הרצוג הוסיף: "אחיותיי ואחיי, אני מגיע לכאן מפגישה אישית עם נשיא ארה"ב ביידן. הבעת תמיכה מיוחדת של מנהיג המעצמה הגדולה בתבל. סיפרתי לו שוב ושוב על אופיר, על החברות, על כפר עזה. על היישובים שנשרפו. על החורבן והתקווה שהחיטה תצמח שוב". עקב השתייכותו לכיתת הכוננות ביישובו כפר עזה, הוחלט להכיר באופיר ליבשטיין כחלל צה"ל.