2 צפייה בגלריה
בני גנץ בכנס המכון למדיניות העם היהודי
בני גנץ בכנס המכון למדיניות העם היהודי
גנץ בכנס
(צילום: מיכאל גולדברג)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר אחר הצהריים (יום שני) בכנס המכון למדיניות העם היהודי כי המתקפות בקואליציה על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הן "סוג של טרור שנועד להלך עליה אימים ולמנוע ממנה לבצע את עבודתה". לדבריו, "אני מגבה אותה ואת החלטותיה לאורך כל הדרך, ומגנה את המתקפה חסרת הרסן כנגדה".
גנץ, שנאם בכנס לרגל השקת המהדורה באנגלית של הספר 75 פנים למדינה יהודית, התייחס גם למהפכה המשפטית ואמר כי "אני מוכן להגיע להסכמות. לא מוכן להתפשר על עצמאות המערכת המשפטית אבל מוכן להגיע להסכמים על פרטים מסוימים כמו למשל הרוב המינימאלי לחוקי יסוד. ישראל היום נפגעת בכל תחום, דיפלומטי, כלכלי, חברתי, הכול. גם הפערים מול יהדות התפוצות גדלו. אנחנו מפסידים בכל תחום וחייבים לפתור זאת בכל דרך".
2 צפייה בגלריה
  גלי בהרב מיארה, יריב לוין
  גלי בהרב מיארה, יריב לוין
היועמ"שית ולוין
(צילום: נחום סגל, אלכס קולומויסקי)
לדברי גנץ, "אנחנו רואים עוד ועוד תופעות שהן תמרורי אזהרה לכולנו, כמו 'אימהות בחזית' (התנועה שקוראת לשוויון בגיוס), ויש לפתור את זה בכל דרך. זה לא בידי העם, זה בידי המנהיגים".
מוקדם יותר היום מקורבים לשר המשפטים יריב לוין התייחסו לקביעת היועמ"שית כי מחובתו של השר לכנס כבר עכשיו את הוועדה, ומסרו כי "כשקוראים את עמדתה מהיום, קשה שלא לתהות איך היא אמרה שהיא מייצגת את השר כשזו תשובתה". בנוסף, ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר בריאיון ל-ynet Live כי היא "משפטנית בינונית-מינוס שכל הכוח מרוכז אצלה - היא נגד הממשלה באופן קבוע כי היא מונתה על ידי ממשלה אחרת".
אתמול טען עו"ד אילן בומבך שמייצג את הממשלה כי היא "נוקטת בעמדה הקיצונית ביותר, כאשר היא תומכת בסעד הקיצוני ביותר הקיים במשפט הישראלי - הכרזה על בטלות של חקיקת יסוד", לאחר שקראה לבג"ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות, ובסביבת שר המשפטים הוסיפו כי "היא מתנגדת לכל חוק של הממשלה".