עורכת הדין שני אילוז, שמתמודדת על ראשות העיר טבריה, עוררה הבוקר (יום שני) סערה בוועדת הפנים של הכנסת, שם דנו בחוק שיאפשר לבועז יוסף - מקורבו של אריה דרעי - להתמודד על ראשות העיר טבריה חרף היותו ראש הוועדה הקרואה בעיר. אילוז טענה ששלושה חברי כנסת בליכוד שאת שמם סירבה לחשוף פנו אליה והציעו לה לפרוש מהמירוץ בתמורה לתפקידים בכירים או שיסייעו לה בפריימריז המפלגה - וחברי האופוזיציה זעמו. "מה הצעתם לה, חבורת מושחתים?", תקף גלעד קריב מהעבודה.
ח״כ יוראי להב הרצנו תקף: "זו שחיתות נוראה", וח"כ נאור שירי הוסיף: "היא אומרת את זה פה לפרוטוקול, שמעתם את זה? אנחנו לא יכולים להמשיך את הדיון ככה".
4 צפייה בגלריה
ועדת הפנים
ועדת הפנים
ועדת הפנים
(צילום: עמית שאבי)
חברי הקואליציה, בתגובה, דרשו שאילוז תפרט שמות. "זה פלילי מה שאת אומרת", תקפו. היא השיבה: "אל תוציאו אותי שקרנית, אני בן אדם מאמין". שלום דנינו אמר לה כי היא לא ראויה להיות מועמדת של הליכוד, והיא בתגובה אמרה כי שלושה ח"כים מהמפלגה פנו אליה: "תביאו לי עכשיו חוקר משטרה, אני עורכת דין פלילית ולא משקרת. הם אמרו 'נדאג לך', 'נתמוך בך בפריימריז לליכוד', 'את ראויה'".
למרות המהומה, יו"ר הוועדה יעקב אשר המשיך בהצבעות על מאות הסתייגויות של האופוזיציה להצעת החוק של ח"כ עמית הלוי. חברי הוועדה מהאופוזיציה פנו ליועמ"שית הכנסת וקראו לה לעצור את החקיקה לאור הטענות של אילוז. "מדובר במעשי שוחד ושחיתות מן המעלה הראשונה. אנו מבקשים לעצור את דיוני הוועדה עד שהעניינים יובהרו, וכן לנקוט במידת הצורך בדין משמעתי כלפי אלו האחראיים לאותן הבטחות", כתבו.
יועמ"ש הוועדה עו"ד תומר רוזנר אמר בתגובה לבקשת האופוזיציה כי "טענות בדבר שחיתות יש להפנות למשטרה. אנחנו לא רואים השפעה של הדברים שנאמרו על ידי עו"ד אילוז על המשך הדיון". יו"ר הוועדה אשר הוסיף: "המועמדת אילוז היא עורכת דין והיא יודעת שאם היא קיבלה הצעות, המקום לברר את זה הוא במשטרה".

רון קובי לא הורשה להיכנס לכנסת

בינתיים, ובזמן שבוועדת הפנים מתקיימות הצבעות על "חוק טבריה", סורבה כניסתו לכנסת של ראש העיר המודח רון קובי, מועמד מוביל לראשות העיר מול בועז יוסף. קובי, שביקש להגיע לדיון, אמר כי פנייתו של ח"כ עמית הלוי (הליכוד) לקצין הכנסת, היא זו שהובילה לכך בעקבות תקרית שבה צילם את הלוי ב-26 ביוני, לאחר אחד הדיונים. קובי נכנס שוב לכנסת ב-29 ביוני ללא בעיות - אך הבוקר נמנעה כניסתו למשכן. לבסוף, לאחר בירור אצל קצין הכנסת, אושרה כניסתו של קובי למשכן.
בינואר 2020 הודח קובי מתפקידו כראש עיר לאחר שלא הצליח לאשר את תקציב העירייה במועד שנקבע בחוק. בדוברות הכנסת אישרו כי כניסתו למשכן אסורה עד "לתום בירור אירוע הפרת הסדר". ראש העיר המודח, פנה בתגובה לקצין הכנסת בבקשה לשנות את ההחלטה וכתב על אותה תקרית: "בסיום הוועדה ניהלתי שיח מצולם עם חבר הכנסת הלוי, הוא שיתף פעולה וענה על שאלות ואפילו לא לרגע קט ביקש ממני לחדול מהצילום ולא העיר הערה כי הצילום מפריע לו, נהפוכו. האיש נראה כשמח מאוד מהצילום שהיה בתנועה אל כיוון המעליות".
4 צפייה בגלריה
ועדת הפנים
ועדת הפנים
ראש העיר המודח קובי. "חפצים שלא אגיע לוועדה"
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
ועדת הפנים והגנת הסביבה
ועדת הפנים והגנת הסביבה
מתוך הדיון בוועדה
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
ועדת הפנים והגנת הסביבה
ועדת הפנים והגנת הסביבה
(צילום: שלו שלום)
לקראת הבחירות המקומיות, שייערכו בחודש אוקטובר ברשויות ברחבי הארץ, הגיש ח"כ הלוי הגיש בחודש מאי, הצעת חוק חדשה לפיה תבוטל ההוראה האוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או למי שעומד בראש ועדה, להתמודד בבחירות לרשות מקומית בה כיהן. ההצבעה צפויה לסייע לראש הוועדה הקרואה של טבריה, בועז יוסף, מי שנחשב למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי - ומנהל את העניינים בעירייה בשנתיים האחרונות. כך יוכל יוסף להתמודד לראשות העיר כבר בבחירות הקרובות - בניגוד לנוהל שהיה מקובל עד היום.
לדברי קובי, "גורמים נוספים צילמו את האירוע סמוך למעלית, מה גם שהכנסת מצולמת. אך אנחנו צילמנו משהו דינמי שהחל מתוך חדר ההצבעה ובתנועה לכיוון המעלית. תוך שיתוף הפעולה של הח"כ. לא הייתי יכול להבין בשום רגע נתון אם הצילום הפריע לו כי הוא לא ביקש שאעצור".
קובי טען גם כי גורמים פוליטיים רוצים למנוע את הגעתו לוועדה. "הם חפצים שלא אוכל להגיע ולדבר לפרוטוקול רגע לפני הגשת בג"ץ אני סמוך ובטוח כי קצין הכנסת לא יקח חלק בנסיונות פוליטיים שכאלה. אני מתחייב להישמע לכל הוראות המשכן וקציני הכנסת על מנת שנהיה עוד יותר זהירים וכדי שלא תהיה יותר פרשנות לגבי האסור והמותר בצילום". לסיום כתב: "אם ח"כ עמית הלוי נפגע או נעלב מהצילום, הנני מתנצל מעומק הלב".