2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
נתניהו בבית המשפט, ארכיון
(צילום: יואב דודקביץ')
יום לאחר ההכרזה על הצוות במשרד המשפטים שיעסוק בסערת הריגול המשטרתי אחר אזרחים, כפי שנחשף בתִחקיר כלכליסט, נבדק אם המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול ששאבה מידע מטלפון של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי החקירה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

סערת הריגול המשטרתי - כתבות נוספות

הזיגזג של המשטרה: "התגלו ממצאים שמשנים את מצב הדברים" פגסוס טרויאני: למי מותר להחזיק את הנשק העוצמתי בעולם? | פרשנות בר-לב: האזנות הסתר ייבחנו. הסכמה בכנסת לבדיקה חיצונית של המשטרה בדיווח אמש (רביעי) בחדשות רשת צוין כי המידע שנשאב ללא צו מתאים מבית המשפט כלל תמונות, מספרי טלפון, הסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות, ובחדשות קשת צוין כי מדובר בשלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת שחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות. בשיחה שהוקלטה לפני אחת מחקירותיו נשמעו חוקרים שמשוחחים על דבר מה שהוא "כאילו לא חוקי", כפי שתועדו. פילבר עצמו צייץ בטוויטר לאחר הפרסומים: "אשתי בתגובה: סוף סוף מישהו מקשיב לחפירות שלך".
2 צפייה בגלריה
שלמה פילבר
שלמה פילבר
שלמה פילבר
(צילום: מוטי קמחי)
שלשום, נזכיר, במשטרה הודו כי נמצאו חריגות בשימוש בתוכנות ריגול במסגרת חקירות. סגן מפקד אגף החקירות במשטרה, תת-ניצב יואב תלם, אמר לוועדת החוקה כי "לא אחמוק מתשובות אך לא אשפוך את התינוק עם המים". מיד לאחר מכן הוציא היועמ"ש את הודעתו, ואחרי זה המשטרה פרסמה את דבריה לכלי התקשורת. יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב הודיע כי הוא מצפה לקבל ממצאי ביניים של הבדיקה תוך חודש וחצי כדי שהוועדה תדון שוב בנושא.

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את בני הזוג אלוביץ' הנאשמים בתיק 4000, מסר בתגובה כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת, ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".
במשטרה מסרו בתגובה כי "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות בדיקה בממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות לכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות. מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".
מסביבת נתניהו נמסר: "ווטרגייט הישראלי. הערב נחשף שהמשטרה, בליווי הפרקליטות, השתמשו באמצעים לא חוקיים כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".
פורסם לראשונה: 22:25, 02.02.22