ארבעה לוחמי צה"ל מגולני ומיהל"ם נפצעו הלילה (בין ראשון לשני) בגזרה המערבית של גבול הצפון, בתוך שטח לבנון, מפיצוץ שלפי צה"ל "עדיין לא ידוע מה מקורו" - ולפי חיזבאללה נגרם ממטען חבלה. מצבו של אחד מהם קשה, שניים נוספים במצב בינוני ואחד במצב קל.

הפיצוץ אירע עשרות או מאות מטרים בתוך שטח לבנון, וזמן קצר לאחר הודעת צה"ל חיזבאללה לקח עליו אחריות - והבהיר כי מדובר במטען חבלה שהוטמן, והופעל כשהכוחות זוהו.
הפיצוץ אירע בעת סריקה במרחב הגדר של כוח מסיירת גולני, יחד עם יחידות יהל"ם ועוקץ, במטרה לאבטח ולשפר את מרכיבי הביטחון במרחב הגדר. הנסיבות שגרמו לפיצוץ נחקרות, והחשד הוא שמדובר במטען שהניחו כוחות חיזבאללה, או בפיצוץ מוקש ישן.
הפצועים פונו במסוק לטיפול במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ולאחד מהם הוענק טיפול רפואי דחוף בנקודה עצמה.הפינוי לא בוצע תחת אש ולא ברור אם הכוח נחשף על ידי חיזבאללה. לפי תחקיר ראשוני, במקום לא הוכן מארב, וספק אם גורמי חיזבאללה היו מודעים לכוח שהגיע.
סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג, עדכן על מצב הפצועים: "למרכז הרפואי לגליל הגיעו במהלך הלילה ארבעה לוחמי צה"ל, אחד במצב אנוש ושלושה במצב קל עד בינוני. החייל שמצבו אנוש הוכנס באופן בהול לניתוח חירום להצלת חייו. בתום הניתוח הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם הוא מאושפז במצב קשה ויציב, מורדם ומונשם".

בתוך כך, היום בשעה 12:48 הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין במטה אשר ומעלה יוסף. בסופו של דבר כלי הטיס לא יורט, וגם לא חדר לשטח ישראל.
לאורך היום והלילה המשיך צה"ל לתקוף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, ובין השאר מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור, תשתיות טרור ומבנים צבאיים במרחבים צדיקין, אל מטמורה, לבונה ועייתא א-שעב. לפי צה"ל, הכוחות גם "תקפו להסרת איום" בעייתא א-שעב ולבונה.
בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, טענו היום כי "לא היה עיסוק בינלאומי" בגזרה הזו בשבועות האחרונים, מאחר ש"כל המדינות הנוגעות בדבר השתכנעו שלא ניתן להגיע לפריצת דרך מדינית או צבאית". נכתב כי הדברים עשויים להשתנות בקרוב בעקבות התפתחויות אזוריות, ובהן אפשרות שארה"ב תלחץ על ישראל להסכים להפסקת אש ברצועת עזה. בנוסף, צוין, בלבנון חוששים מפני אפשרות שישראל תגיב למתקפה האיראנית באמצעות תקיפת יעדים בשטחה.
בשבוע שעבר נחשפו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" נתונים חדשים על היקף ההתכתשות בגבול לבנון. מתברר כי מאז 7 באוקטובר שוגרו 3,100 רקטות ופצצות מרגמה לישראל. לשם השוואה, בכל מלחמת לבנון השנייה שוגרו 4,400. 90% מהרקטות נורו על ידי חיזבאללה, והיתר על ידי גורמים פלסטיניים אחרים. כמו כן, חיזבאללה ירה כ-240 פצצות עתירות משקל, שנעות בין 100 ל-500 ק"ג וגורמות נזק כבד, הדומה לפרקים להפגזות חיל האוויר הישראלי.