המשטרה בקליפורניה עצרה אתמול (ראשון) את ווסלי בראונלי בן ה-43, החשוד כרוצח סדרתי שעומד מאחורי רצח של שישה גברים בערים אוקלנד וסטוקטון. השוטרים עצרו אותו "בזמן שיצא לציד אחר הקורבן הבא שלו", כשהוא חמוש באקדח באזור סטוקטון, שם על פי החשד אירעו חמישה מקרי רצח בחודשים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
ווסלי בראונלי, החשוד כרוצח סדרתי שפעל בקליפורניה, לאחר מעצרו
ווסלי בראונלי, החשוד כרוצח סדרתי שפעל בקליפורניה, לאחר מעצרו
"היה בדרך לציד אחר הקורבן הבא שלו". בראונלי לאחר מעצרו
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
האקדח שעל פי החשד שימש את בראונלי במקרי הרצח
האקדח שעל פי החשד שימש את בראונלי במקרי הרצח
האקדח שעל פי החשד שימש את בראונלי במקרי הרצח
(צילום: EPA)
צוות המעקב המשטרתי ארב לחשוד בסביבות השעה 02:00, לאחר שקיבלו מידע מהציבור לגבי מקום הימצאו. מפקד משטרת סטוקטון, סטנלי מקפאדן, אמר במסיבות עיתונאים כי בראונלי נעצר בזמן שהיה "במשימה להרוג". הוא הוסיף כי "הדפוסים שלו היו עקביים. הוא היה מסתובב סביב פארקים ומקומות חשוכים, עוצר, מסתכל סביב, ונע שוב. בשלב הזה, חשבנו, למען בטיחות הציבור, חייבים לעצור את האדם הזה".
בראונלי לבש בגדים כהים, מסיכה סביב צווארו, ונשא אקדח בזמן שנלקח למעצר, הוסיף מפקד המשטרה. "אנחנו בטוחים שעצרנו הרג נוסף", אמר. במשטרה אמרו כי לבראונלי עבר פלילי, אך הם אינם בטוחים באילו נסיבות. בתצלום משטרתי נראה הנשק שלכאורה נישא על ידי החשוד - אקדח חצי אוטומטי שהכיל כמה חומרים לא-מתכתיים.
ראש העיר סטוקטון, קווין לינקולן, אמר כי הזיל "דמעות של הקלה" כשהודיעו לו שהחשוד במקרי הרצח נלקח למעצר. "תושבי העיר יכולים לישון טוב יותר כעת. אף תושב בעיר הזו לא צריך להסתובב בעיר ולהסתכל בחשש מעבר לכתף", אמר לינקולן. ראש העיר הודה לתושבים שנידבו מאות טיפים לחוקרים, שבסופו של דבר הובילו למעצר.
חמשת מקרי הרצח בסטוקטון היו בלב העיר, ברדיוס של קילומטרים בודדים. המשטרה העריכה שהרוצח בחר את קורבנותיו באקראי: בין הנרצחים לא היה קשר כלשהו, ואין עדות לכך שהאירועים קשורים לפעילות של ארגוני פשע או סוחרי סמים. עם זאת, במשטרת סטוקטון מאמינים שבחמשת מקרי הרצח בעיר הקורבנות היו לבד ונורו בשעות הערב או הבוקר המוקדמות. החוקרים עדיין מנסים להבין את המניע שעומד מאחורי המעשים. ג'וזף סילבה, דובר המשטרה המקומית, מסר כי חלק מהקורבנות היו חסרי בית, אך לא כולם. לדבריו, איש לא הוכה או נשדד.
3 צפייה בגלריה
המשטרה בעיר סטוקטון בקליפורניה פרסמה חושדת שרוצח סדרתי פועל בעיר
המשטרה בעיר סטוקטון בקליפורניה פרסמה חושדת שרוצח סדרתי פועל בעיר
התמונה של החשוד שפירסמה המשטרה, ומפת זירות הרצח בעיר סטוקטון
המשטרה ציינה שארבעה מהקורבנות הלכו לבדם ברחוב חשוך, והקורבן החמישי היה במכונית חונה. "זה בהחלט תואם את ההגדרה של רוצח סדרתי", אמר סילבה. "לצערנו הקורבנות שלנו היו לבדם באזור חשוך, ונראה שהיורה ניצל את ההזדמנות". הרשויות בעיר סטוקטון הציעו בשבוע שעבר פרס של 95,000 דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצר של חשודים במקרי הרצח. המשטרה אף פרסמה תמונה מטושטשת של גבר בלבוש שחור שתועד במצלמות בחלק מהזירות.
ארבעה מהנרצחים בחודשים האחרונים בסטוקטון היו גברים ממוצא היספני. הנרצח הראשון, פול יאו בן ה-35, נורה למוות ב-8 ביולי. סלבדור דבודי ג'וניור בן ה-43 נרצח ב-11 באוגוסט. ג'ונתן הרננדז רודריגז בן ה-21 נורה ב-30 באוגוסט. חואן קרוז בן ה-52 נרצח ב-21 בספטמבר ולורנס לופז ג'וניור בן ה-54 נורה למוות ב-27 בספטמבר. "הוא פשוט היה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון ובנסיבות הלא נכונות", אמר ג'רי, אחיו של לורנס, לערוץ טלוויזיה מקומי. "קשה לעכל את מה שקרה".
המשטרה דיווחה בשבוע שעבר על שני אירועי ירי נוספים שמי שאחראי להם הוא ככל הנראה אותו רוצח סדרתי: ב-21 באפריל נורה למוות גבר בן 40 בעיר אוקלנד, בסביבות השעה 04:15. חמישה ימים קודם נורתה אישה בסטוקטון, שהייתה לבדה ברחוב בשעת לילה. היא שרדה את הירי.