האזרח הישראלי שנעצר לפני יותר מחודש בשדה התעופה באנטליה שבטורקיה בטענה כי גנב פעמון עתיק - שוחרר הבוקר (חמישי) והוטס חזרה לישראל. השופט בטורקיה נזף אתמול באנשי התביעה "שעיכבו אותו לשווא", וקיבל את הסבריו של הישראלי, תושב עכו, שטען כי רכש את הפעמון בשוק מקומי.
1 צפייה בגלריה
תייר ישראל ניסה להבריח פעמון היסטורי מאנטליה, טורקיה
תייר ישראל ניסה להבריח פעמון היסטורי מאנטליה, טורקיה
הפעמון שהוביל למעצר הישראלי בטורקיה
(צילום: דוקוקאם תקשורת)
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג פעל לשחררו בשבועות האחרונים, ואף פנה לטורקיה בבקשה לעשות זאת. הישראלי נעצר כאמור במהלך בידוק ביטחוני בשדה התעופה לאחר שהיה בדרכו חזרה מנופש משפחתי עם אשתו ובנותיו. בני משפחתו נסעו במהלך התקופה האחרונה כמה פעמים לטורקיה על מנת לסייע לו בהליך המשפטי, ואף שכרו עורך דין מקומי. הם השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה באותו שוק מקומי, והצליחו להוכיח שרכש את הפעמון ושילם עבורו 100 דולר. לטענת המשפחה, מדובר בפריט לקישוט הבית שמיוצר באופן המוני בטורקיה ונמכר ברחבי המדינה.
בנו שלומי אמר ל-ynet לאחר מעצרו כי "אנחנו חייבים את העזרה של הגורמים הכי בכירים במדינה שייכנסו לתמונה ויעזרו לנו". הוא הוסיף: "אבא שלי אדם מבוגר עם בעיות רפואיות והוא במצב לא טוב. הוא רוצה לחזור הביתה ונמצא בלחץ נפשי מאוד גבוה".
לפני כשנתיים זוג הישראלים מורדי ונטלי אוקנין, נהגי אגד במקצועם, נעצרו באיסטנבול לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. הם השתתפו בשייט תיירותי וצילמו את הארמון בעת שהספינה עברה בסמוך למקום. השניים לא ידע כי הדבר אסור, אבל בטורקיה מדובר בעבירה על החוק ובעקבות זאת השניים נעצרו. הם שוחררו וחזרו לארץ כעבור תשעה ימים בתום מאמצים דיפלומטיים שבהם היו מעורבים ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ושר החוץ שלו יאיר לפיד.