שוטרי מחוז צפון פענחו את רצח איהם אבו סלאח (20), כדורגלן לשעבר משפרעם שנורה למוות באוגוסט בשנה שעברה על גג בניין בעיר שאליו ניסה להימלט. עקאב סואעד (19) משפרעם יואשם היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח אבו סלאח.

מיד לאחר הדיווח על הירי, הגיעו לזירה כוחות משטרה רבים שהחלו לחקור את נסיבות הרצח תוך איסוף ממצאים מהזירה. בחקירה עלה כי הרוצח פרץ לביתו של הקורבן, ירה בו למוות בגג ונמלט. בפעילות משולבת של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז הצפוני ולוחמי מג"ב, פרצו הכוחות לדירת מסתור בעכו שבה נמצאו לפי החשד המעורבים ברצח.
הלוחמים פרצו אז לדירה, עצרו ארבעה חשודים ובכללם הנאשם ברצח, ותפסו בזירה שני כלי רכב ופרטי לבוש. לאחר 35 ימי חקירה, הארבעה שוחררו על-ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. חוקרי ימ"ר צפון המשיכו בחקירה אינטנסיבית תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושילוב של פעולות יצירתיות שכללו הפקת פרופיל DNA מהנעל של הנאשם - ועצרו אותו שוב.
1 צפייה בגלריה
איהם אבו סלאח
איהם אבו סלאח
איהם אבו סלאח במדי קבוצת הכדורגל של שפרעם
בסיום החקירה המורכבת מגישה פרקליטות מחוז חיפה את כתב האישום נגד סואעד. במשטרה ציינו כי "הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים". תושבים בשפרעם אמרו: "הגיע הזמן לעצור כל מי שמהווה סכנה לחיינו. זה צעד טוב שעצרו רוצח שמקומו צריך להיות בכלא".
אבו סלאח שיחק בעבר בקבוצת הכדורגל איחוד בני שפרעם. כמה חודשים לפני הרצח הוא נעצר בדובאי בחשד למעורבות בניסיון חיסול.