3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
האופניים לצד המשאית בזירת התאונה
(צילום: יריב כץ)
טרגדיה במושב בשפלה הדרומית: ילד בן 8 שרכב על אופניים נפגע היום (חמישי) ממשאית במושב במועצה האזורית חבל יבנה. צוות מד"א קבע את מותו במקום, המשטרה עיכבה לחקירה את נהג המשאית, תושב הצפון כבן 25. הילד אינו גר במושב, אך הוא הגיע למקום כדי לבקר את סבא שלו.
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 12:08 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי הילד נמצא ללא סימני חיים עם חבלה רב מערכתית, וקבעו את מותו. בוחני התנועה של מרחב שפלה הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים, במסגרת חקירת נסיבות התאונה.
לפי עדי ראייה, המשאית יצאה משביל כורכר בין הבתים הפרטיים - וכשפנתה שמאלה לרחוב פגעה כנראה בילד שרכב על אופניו וגררה אותו כמה מטרים. השכנים מצאו את הילד ללא רוח חיים מתחת לגלגלי המשאית.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
זירת תאונת הדרכים במושב בשפלה
זירת התאונה
(צילום: אלי ריימונד, תיעוד מבצעי מד"א)
בשבוע שעבר, גם כן בתאונת אופניים, נהרג איל רפלד, בן 61 מרחובות, בעת שרכב סמוך לצומת באר אורה בערבה. משפחתו של רפלד ביקשה לפרסם את סיפורו בשביל לגרום לאנשים לעצור ולנסות לשנות משהו בדרכם. "אנחנו רוצים שתרבות הנהיגה בארץ תשתנה ושהרוכבים יחזרו הביתה למשפחותיהם", שיתפה תמר.
"אני מקווה שהוא ההרוג האחרון, אנשים צריכים לנסוע ביותר רוגע בכבישים ולכבד האחד את השני ואת רוכבי האופניים בפרט", הוסיפה - אבל יום אחרי הכתבה ב-ynet נהרג הילד בעת שרכב על אופניו.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, 127 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2023 - אחד פחות מאשר בתאריך המקביל בשנה שעברה. לפי העמותה, 14 ילדים בגילי 14-0 נהרגו מתחילת השנה, כמעט ילד אחד הרוג בממוצע בכל שבוע.
יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ומדינת ישראל פשוט מפקירה אותם. ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים מבין מדינות אירופה ואנחנו משתרכים בתחתית מדינות האיחוד בצמצום מותם של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. זו התוצאה הישירה של צמצום מתמשך בכסף שמופנה למען הבטיחות של הילדים שלנו וגרירת רגליים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים באישור תוכנית לאומית רב שנתית שתפחית את ההרוגים מתאונות דרכים ב-50% בחמש השנים הקרובות.
"אסור לנו לקבל באדישות עוד ילד שנהרג בתאונה כאילו מדובר בגזירה משמים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים כדי למנוע מעוד משפחות צער סבל וכאב בעתיד".