1 צפייה בגלריה
התפרעויות והסלמה בעזה
התפרעויות והסלמה בעזה
גבול הרצועה
(צילום: רויטרס)
שיגור מרצועת עזה לשטח ישראל, לראשונה זה חודש - ובפעם השנייה למעשה מאז סיום מבצע "עלות השחר", בחודש אוגוסט. צה"ל אישר הערב (שבת) כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה.
הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לגבול הרצועה, לא הרחק מנחל עוז. בצה"ל אמרו כי לא שוגרו מיירטים, ויש "שגרה מלאה בעורף". הירי התרחש כמעט שלושה ימים לאחר חיסולו של מוחמד אל-סעדי, מפקד שטח ב"חטיבת ג'נין" וחבר הג'יהאד האיסלאמי.

אל-סעדי, שאחרי מותו הוכרזה שביתה כללית בג'נין, היה מפקד מוכר שאחראי לחימוש פעילים ולפיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון - וגם אחד האחראים לחטיפתו של טירן פרו בן ה-18 מבית החולים בג'נין. לצד אל-סעדי נהרג באותה פעולה בג'נין גם נעים זביידי, בן דודו של המחבל זכריא זביידי.
לאחר חיסול אל-סעדי וזביידי, התקשר מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה למשפחותיהם, הביע תנחומים והבטיח: "המאבק עם האויב הוא ארוך, השהידים שלנו הם חומת החופש של עמנו וקו ההגנה של ארצנו". הוא תיאר את ההרוגים כמי "שנמצאים בקו החזית הראשון". תומכי הארגון דרשו נקמה על חיסול אל-סעדי - וזו כנראה הגיעה בדמות הירי מעזה. לצד זאת, בחמאס - ובעיקר בקטאר מארחת המונדיאל - ממשיכים ללחוץ על הג'יהאד האיסלאמי לא להבעיר את השטח.
בתוך כך, הערב עצרו לוחמי צה"ל חשוד שניסה לחצות את מרחב המכשול בצפון הרצועה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.
הפעם האחרונה שבה שוגרו רקטות מהרצועה הייתה לפני חודש. אז יורטה רקטה ששוגרה לעבר מועצת אשכול, ולא היו נפגעים. לאחר מכן באותו ערב זוהו שלושה שיגורים נוספים משטח הרצועה, אך אלו כשלו ונפלו בשטח הרצועה. הג'יהאד האיסלאמי לקח אז אחריות לירי ואמר כי מדובר בתגובה להריגת מפקד ב"חטיבת ג'נין" בצהרי אותו יום.
זה היה הירי הראשון מהרצועה מאז מבצע "עלות השחר", שהסתיים לפני כמעט ארבעה חודשים ובמהלכו שיגר הג'יהאד האיסלאמי יותר מאלף רקטות לשטח ישראל.