1 צפייה בגלריה
המחוסל מוחמד איימן אלסעדי
המחוסל מוחמד איימן אלסעדי
אל-סעדי ופרו
(צילום: אלבום פרטי)
מוחמד אל-סעדי, מפקד שטח בחטיבת ג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי שחוסל הלילה (בין רביעי לחמישי) ליד ג'נין היה אחד האחראים לחטיפתו של טירן פרו בן ה-18 מבית החולים בג'נין. אל-סעדי, שאחרי מותו הופצו סרטונים שונים שלו ברשתות החברתיות והוכרזה שביתה כללית בג'נין, היה מעורב בפרטים הקטנים ביותר בתכנון החטיפה - וגם היה נוכח פיזית במהלכה.
בין היתר, אל-סעדי היה מעורב בהחלטה היכן להחביא את הגופה, ופיקד על המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית לשחרורה. הוא גם היה מעורב בהחלטה של כמה חמושים ייכנסו לבית החולים, ובאילו דרכים.

לצד אל-סעדי נהרג גם נעים זביידי - בן דודו של המחבל זכריא זביידי ופעיל בגדודי אל-אקצא בג'נין. בצה"ל ציינו כי סעדי היה מפקד מוכר שאחראי לחימוש פעילים ולפיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון, וגם זביידי היה מעורב בפיגועי ירי. חוץ מהם, נפצעו יותר מ-10 פלסטינים בחילופי האש.
פרו, שהיה אמור לחגוג היום יום הולדת 18, נפצע באורח אנוש ביום שלישי בשבוע שעבר בתאונת דרכים בשטחי הרשות הפלסטינית, לאחר שנסע עם חברו לג'נין לתקן את רכבו. הוא נחטף מבית החולים בג'נין על ידי חמושים שמשתייכים לגדודי חללי אל-אקצא. לדברי משפחתו טירן היה בחיים בשעה שנחטף, אבל קשה לאמת את הטענה הזו וייתכן שכבר לא היה בין החיים באותם רגעים.

אביו, שהיה בבית החולים בזמן החטיפה, סיפר כי "נכנסה כנופיית אנשים, רעולי פנים עם נשקים. לא ראיתי דבר כזה בחיים. זה זוועה, דבר לא אנושי". הוא הוסיף כי "היו שם 20 רעולי פנים, אם היו מגלים שאנחנו גם ישראלים וההורים שלו היו חוטפים גם אותנו. לאט לאט ברחנו ואז ראיתי שהם חטפו את הבן שלי, כשהוא עדיין חי".
גופתו של פרו הוחזרה לישראל רק יום למחרת בסביבות השעה 3:30 בבוקר. החמושים שהחזיקו בפרו הבינו לבסוף כי מעברי גלבוע וסאלם שסגר צה"ל יישארו סגורים במהלך כל סוף השבוע אם לא יחזירו את פרו, והלחץ עליהם לשחרר את הגופה מצד הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה הלך וגבר. בנוסף, כך דווח, הם קיבלו הוראה לשחררו גם ממפקדת הג'יהאד האיסלאמי בביירות.
בצה"ל נחקר בימים אלה חשד שחיילים דרוזים השליכו מטען חבלה לעבר בית פלסטיני באזור בית לחם, ככל הנראה כנקמה על חטיפת גופתו של פרו. במסגרת הפרשה נעצרו שני חיילים ממוצא דרוזי. השניים חשודים בעבירות של ניסיון חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, עבירות נשק בצוותא ועוד - אולם מכחישים את מעורבותם וטוענים לאליבי. השניים נעצרו בתום חקירת מצ"ח בשיתוף השב"כ.