יממה לפתיחת שנת הלימודים: יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ שרן השכל מסיעת תקווה חדשה, אמרה הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet כי היא סומכת על הורי התלמידים שיעמדו בהנחיות, יבדקו את ילדיהם ויימנעו משליחת ילדים חולים לבתי הספר ולגנים. "יש פה טעות בחשיבה שהורים הם חסרי אחריות. מדינת ישראל יודעת להירתם במשבר", היא אמרה. "אני חושבת שרוב ההורים הם עם רגליים על הקרקע, והדבר האחרון שהם רוצים זה להפיץ מחלה בידיעה. זו עבירה פלילית ויש בזה לא רק קנס, אלא גם כניסה לכלא".
השכל אמרה שלמרות מספרי המאומתים המדאיגים, היא חשה שלמה עם המתווה לפתיחת השנה. "המספרים האלה מדאיגים ושתי מיליון הבדיקות שאמורים לערוך מחר יביאו מספר מאומתים מאוד מאוד גבוה", היא ציינה. "ערכנו הרבה תיקונים בתוך המתווה. בנינו מתווה דיפרנציאלי שלא מתייחס לכל עיר באותה צורה שהוא מתייחס למוקדי תחלואה. אנחנו חיים בתקופת מגפה, ורוב הסיכויים שגם בעוד חמש שנים נחיה באותם תנאים".
1 צפייה בגלריה
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
עמדת חלוקה של בדיקות קורונה ביתיות בגבעתיים
חלוקת בדיקות בגבעתיים. "המתווה טוב"
(צילום: אביגיל עוזי)
זה לא נאיבי לחשוב שמחר יתקיימו שתי מיליון בדיקות? "יש לנו חוק חינוך חובה בישראל. האם תלמיד שההורים שלו ימנעו ממנו לעשות בדיקות לא יוכל ללמוד? אלה שאלות לא פשוטות. צריך להבין – אנחנו חיים שנה וחצי עם קורונה ויכול להיות שנצטרך עוד 5 שנים לחיות איתה. אז צריך להחליט אם עוצרים את החיים או מסגלים את הכלים להתמודדות עם חיים בצל מגפה קשה ולא פשוטה".
את חושבת ששרת החינוך שאשא ביטון מנהלת את זה נכון? "אולי חלק מאזרחי ישראל התרגלו שיש מישהו אחד שאומר משהו וכולם מצדיעים דום. זה בסדר שיש עמדות שונות בתוך הממשלה וזה בסדר שיש רעיונות שונים או תפיסה שונה. טוב שדנים בזה לעומק ושיש ויכוחים כי מוויכוחים צומחים. אני יודעת שהתרגלו להשתיק את כולם ושיש רק עמדה אחת שקובעת, אבל אני מאוד שמחה לראות שבממשלה מתייחסים ברצינות למגוון רעיונות ונותנים פתרונות".
שתי שכבות ההגנה שלכם במתווה קרסו – בדיקות אנטיגן ובדיקות סרולוגיות. "לעמדת גורמי המקצועי ומומחים במשרד הבריאות שיושבים יום יום המתווה הוא מתווה טוב. הנגיף יהיה פה עוד 5 שנים וככל שיתחסנו יותר נהיה מוגנים יותר ונמצא את הדרך בין שמירה על החיים לחיי שגרה".