2 צפייה בגלריה
תיעוד מאכיפת המשטרה של הגבלות הקורונה בירושלים
תיעוד מאכיפת המשטרה של הגבלות הקורונה בירושלים
אכיפה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה )
הממשלה אישרה אמש (יום שבת) את הפחתת סכום הקנסות שניתנים בעקבות הפרה של הנחיות הקורונה, כשהמטרה הייתה ששוטרים לא יסתפקו יותר באזהרה - אלא יקנסו מפרי תקנות. ההחלטה התקבלה אחרי שבממשלה הבינו שהקנסות הגבוהים גרמו לשוטרים שאכפו את התקנות להירתע מלרשום קנס, ולתת במקומו אזהרה. ההחלטה החדשה תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין ראשון לשני.
בעקבות הפחתת הקנסות הועברה לשוטרים הנחיה שלא להסתפק באזהרה בלבד. במשרד הבריאות אומרים כי גם אם יהיו עוד אזהרות, הן יהפכו למיעוט זעום ביחס לקנסות. גורמים ממשלתיים אמרו כי "יש שיקול דעת לשוטר, אבל על פניו - לא יהיו יותר אזהרות".
כך, מקום בשטח של עד 500 מ"ר שיופעל ללא הצגת תו ירוק יקבל קנס של 2,500 שקלים, ומקום בשטח העולה על 500 מ"ר - קנס של 5,000 שקלים. הקנס בגין אי הצגת שלט בדבר חובת התו הירוק עומד על 1,000 שקלים, הקנס בגין אי הפעלת מנגנון לוויסות כניסת אנשים למקום שפועל בתו ירוק עומד על 1,000 שקלים גם כן. מקום תפילה שיפעל ללא תו ירוק וללא שלט מתאים יקבל גם הוא קנס של 1,000 שקלים.

מקום בשטח של עד 500 מ"ר שפועל בתו סגול ולא יפעיל מנגנון ויסות לכניסת אנשים יקבל קנס של 2,500 שקלים, ומקום בשטח שעולה על 500 מ"ר - 5,000 שקלים. מפעיל מקום בתו סגול ללא שלט לעניין מספר השוהים המותר יקבל 1,000 שקלים קנס, וכך גם מקום שיכניס אדם שלא עוטה מסכה או לא יציב שלט על חובת עטיית מסכה. שוהה במקום שחייב בתו ירוק ללא תו ירוק יקבל קנס של 1,000 שקלים.
כמו כן, החליטו שרי הממשלה כי אדם או עסק שיקבלו קנס שני יקבלו אוטומטית כפל קנס. בינתיים, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב התייעצות טלפונית עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וגורמי מקצוע נוספים. על רקע ההתפרצות בבית האבות בסביון, בנט הנחה להדק באופן מיידי את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, בדגש על פרויקט מגן אבות. בהתאם, יתבצעו בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים.
בנוסף, הנחה בנט לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך כבר למקרה של גל שישי, למקרה שיתרחש. בנט הנחה גם לקדם רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן נוספות.