ארגון המורים העל-יסודיים הודיע על המשך הפעלת הצעדים הארגוניים בעקבות המחלוקת עם משרד האוצר בנוגע להסכם השכר עם עובדי ההוראה. בעקבות כך יושבתו מחר (חמישי) הלימודים למשך שעתיים בכיתות י'-י"א במחוז תל אביב של משרד החינוך, אולם בעיר תל אביב עצמה הלימודים יתקיימו כרגיל לנוכח העובדה שהיא שבתה בשבוע שעבר.
ריאיון עם יו"ר ארגון המורים ארז
(צילום: ליאור שרון)

לפיכך, השביתה תתקיים מחר בין השעות 08:00 ל-10:00 בכיתות י'-י"א ביישובים הבאים: אור יהודה, קריית אונו, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, רמת השרון, נתניה, פתח תקווה, אזור, חולון, בת ים, בני ברק, חוף השרון וכפר שמריהו.
מארגון המורים נמסר: "בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי-רצונם להתקדם במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן, עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך, אנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר אתמול ל-ynet: "לעיצומים יש השפעה מצטברת, ובמהלכם האוצר יתחיל להבין שאנחנו רציניים. אחרת לא נפתח את שנת הלימודים בספטמבר. אנחנו רוצים לאותת כל הזמן שהבעיה קיימת. גם למשרד החינוך, גם להורים וגם לתלמידים. לא מדובר בכסף או בתוספת שכר, זה מאבק נגד הפרטת המערכת".
ארז הוסיף כי "המורים יהפכו ל'מורי קבלן'. אני לא יכול להשלים עם זה שרוצים להרוס את מערכת החינוך. לאוצר לא אכפת, לסמוטריץ' אכפת מהפרטה. כל דבר שזז - להפריט. אם זה מערכת הבריאות, הדואר או מערכת החינוך.
"העיקרון שלו זה לנסות להפריט כל דבר. הוא חושב שברגע שיש הפרטה אז התחרות משפרת את המערכת, אבל תראו מה קורה בבריאות. מי שיש לו כסף מקבל טיפול מיידי, אבל מי שבקופת חולים מחכה שנה".