4 צפייה בגלריה
יוסי שלי
יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי. אמר כי למסיבה ברעים הייתה "תרומה בלתי מבוטלת לכאוס" - והתנצל
לאחר שמנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אמר אמש (שני) כי למסיבת הטבע ברעים, שבה נרצחו כ-260 מבלים, הייתה "תרומה בלתי מבוטלת לכאוס" - מגיעה ההתנצלות. "בשום פנים ואופן לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע הטרגי", מסר היום שלי.
מנכ"ל משרד רה"מ הוסיף כי "הצעירים שחגגו, בהם בת דודתי לורי האהובה שנרצחה, חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג. אם התבטאתי בחוסר רגישות או שבטעות הובנתי לא נכון - אני מתנצל מעומק הלב". בריאיון אמש ליונית לוי, אמר שלי: "לא שאני מאשים, אבל לפעמים יש תנאים מצטברים".
4 צפייה בגלריה
מסיבת טבע קיבוץ רעים
מסיבת טבע קיבוץ רעים
"הם חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג". מסיבת טבע קיבוץ רעים. מימין הבריחה, משמאל לפני הטבח
( צילום: עידו דרבי)
4 צפייה בגלריה
משפחות מגיעות לבניין להב 433 במטרה לאתר קרובים נעדרים
משפחות מגיעות לבניין להב 433 במטרה לאתר קרובים נעדרים
"זה כמו תור לסופר". תור לחיפוש נעדרים במרכז המשפחות של המשטרה ופיקוד העורף, שלשום
דבריו של שלי עוררו ביקורת וכעס רב. אזרח נזעם אף החליט לשלוח הודעות לשלי בעצמו - וקיבל תשובה לא צפויה ממנכ"ל משרד רה"מ. "תתפטר, אין לנו אמון בך ובאף חבר בממשלה. הרסתם את העם. אין לכם מנדט להוביל אותו. המטתם חרפה ואסון על המדינה, קחו כבר אחריות", כתב האזרח בשיחה שהעלה לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר).
"חבל שאתה שונא את עם ישראל וחיילי צה"ל שנלחמים כמו אריות. זו ממשלה טובה מאוד עם מנהיג תותח נתניהו. תאכל את הלב", ענה לו שלי.
4 צפייה בגלריה
התכתבות בין יוסי שלי מנכ"ל משרד רה"מ לאזרח כועס
התכתבות בין יוסי שלי מנכ"ל משרד רה"מ לאזרח כועס
התכתבות בין מנכ"ל משרד רה"מ לאזרח כועס
דבריו של שלי על פסטיבל הטראנס "נובה" שמצא את עצמו במרכז מתקפת הפתע שפתחה את מלחמת "חרבות ברזל" לא היו הדברים המקוממים היחידים שאמר אמש בריאיון. כשנשאל על זיהוי הנעדרים והנרצחים, הוא אמר: "אין אזרח שלא מחפש את הנעדר שלו. האם יש תשובה אם הוא חי או מת? יש תהליך. זה כמו תור לסופר, זה לא משנה כמה זבנים אתה שם, יש מצב שאי אפשר לטפל בהכול".
בהבהרה שפרסם היום, טען שלי כי "דבריי התייחסו לביקורת על משך זמן זיהוי גופות הנרצחים ולקושי בזיהויים. בגלל מספר הנרצחים הרב, הקושי להגיע לגופות בעיצומה של לחימה, הזמן הרב שנדרש לאסוף את הגופות, ותהליך הזיהוי המורכב בגלל מצבן - נדרשו הקמת מערך ייעודי, גיוס אנשי מקצוע רבים והעברת החלטת ממשלה שתאפשר זיהוי באמצעות מאגר ביומטרי. כל אלה פעולות שאורכות זמן והביאו לכך שתהליך הזיהוי יתארך".