יומיים לאחר תחילת מבצע הבדיקות הסרולוגיות באוכלוסייה הכללית לילדים בני 3 עד 12 – במשרד הבריאות עשויים לחשב מסלול מחדש ולהביא לצמצום היקף המבצע כבר בימים הקרובים. מטרת המבצע היא איתור נוגדנים בקרב בני ובנות הקבוצה הזו, כשהמשמעות של הימצאות הנוגדנים היא כי הייתה חשיפה בעבר לנגיף הקורונה, כך שהתלמיד למעשה החלים מהווירוס והוא יהיה זכאי לפטור מבידוד בשנת הלימודים הקרובה.
אלא שאתמול הועברו לראשונה למשרד הבריאות הנתונים הראשוניים בדבר תוצאות הבדיקות בחלוקה ליישובים, שמהם עולה, כפי שצוין, כי בחלקם אותרו מקרים בודדים של תלמידים מחלימים. בעקבות הנתונים אמרו אתמול (יום שני) בכירים במערכת הבריאות, בהם מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, כי אם המגמה תימשך - במשרד ישקלו אם להמשיך ולהפעיל את המבצע במתכונת הנוכחית או לצמצם אותו. כיוון נוסף שנשקל הוא צמצום קבוצת הגילים שיוכלו להשתתף במבצע - שצפוי להימשך עד ליום חמישי הבא.
2 צפייה בגלריה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
במשרד הבריאות שוקלים את המשך המבצע
(צילום: AFP)
מאז שהחל המבצע, שאותו מפעילים פיקוד העורף ומפקדת "אלון", נמצאו ביישובים רבים אחוזים בודדים בלבד של תלמידים חיוביים. בנוסף, במוקדים רבים נרשם מחסור בציוד רפואי ובחובשים. בחלק ממוקדי הבדיקות באזור הדרום נרשם אתמול מחסור בציוד רפואי וגם בתל אביב-יפו ובגבעתיים לא כל עמדות הבידוק אוישו. בגבעת שמואל, בשל מחסור בכוח אדם, התבקשו באופן חריג תושבים בעלי רקע רפואי לסייע בבדיקות.
ראש העיר גבעתיים רן קוניק אמר: "חברים, המבצע מרשים, אבל חבל על הזמן והכסף. מפה לא תבוא הישועה. תסיימו ותעבירו את המשאבים וכוח האדם לעזרה בבתי הספר ובערים בבדיקות מהירות".