ישראל לא שלחה בינתיים נציגים למשא ומתן על עסקת חטופים בקהיר, על רקע דרישות חמאס שאותן ראש הממשלה כינה "הזויות", ומשפחות החטופים דורשות פגישה מיידית עם חברי קבינט המלחמה. במכתב לחברי הקבינט המצומצם אמרו המשפחות כי "מרצף האירועים וההתבטאויות עולות שאלות קשות הנוגעות למחויבות הקבינט לשחרור החטופים".
בינתיים, גורמים אמרו לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי "המשא ומתן בקהיר תקוע, ותשובת חמאס להצעת העסקה שגובשה בפריז גרמה למבוכה למאמצי מצרים להגיע להפסקת אש". אותם מקורות אמרו כי יש מאמצים קטאריים-אמריקניים לסילוק חמאס מדוחה. לדיווח זה אין אישור בינתיים מכל מקור אחר.

במכתב ששלחו משפחות החטופים לחברי קבינט המלחמה הם כתבו: "מהפרסומים האחרונים עולה שקבינט המלחמה בחר לא לשלוח נציגות למשא ומתן לשחרור החטופים בקהיר. החלטה זו מצטרפת לשורת פרסומים מעוררי בעתה על תיאום ממשלתי בתקיפת מתווה השחרור, שעלול לטרפדו ולגזור דין מוות על החטופים כפי שכבר קרה".
הם כתבו כי "שכירים בכלי תקשורת הזוכים לסיוע כספי ממשלתי רחב היקף קוראים להקרבת החטופים ומובילים קמפיין הסתה מאורגן נגד אותם אזרחים וחיילים שנחטפו בעטיו של המחדל הביטחוני הגדול בתולדות המדינה. מרצף האירועים וההתבטאויות עולות שאלות קשות הנוגעות למחויבות הקבינט לשחרור החטופים. חמור מכך, קמפיין הסתה אלים מציג את החטופים ובני משפחתם כאויב שיש לסלקו מסדר היום הלאומי או להשתיקו".
1 צפייה בגלריה
ליאור רודאיף
ליאור רודאיף
ליאור רודאיף. "כל מה שאני רוצה זה שאבא יחזור הביתה"
בסיום המכתב דרשו משפחות החטופים "להיפגש מיידית עם חברי הקבינט ולשמוע אם הוא עדיין מחויב לשחרור החטופים או שיש להעביר את סמכויות המשא ומתן לגורם הרואה עצמו מחויב להצלת חייהם".
נדב רודאיף, בנו של החטוף ליאור רודאיף, הסביר בשיחה עם ynet את הדרישה להיפגש עם הקבינט המצומצם: "בפגישה הראשונה ביקשנו קשר רציף איתם, ראש הממשלה התחייב שזה מה שיקרה ולצערי זה לא קרה. אנחנו 126 ימים לתוך החרא הזה, למחדל העצום הזה. אנחנו חיים בגהינום".
"אנחנו רואים שיש קמפיין במימון ממשלתי שגורם לזה שמשפחות חטופים יקבלו יחס משפיל, לעשות דה-לגיטימציה למשפחות", הוא הוסיף. "כל מה שאני רוצה זה שאבא שלי יחזור הביתה, שכל החטופים יחזרו ושמי שלא בין החיים יוכל להיקבר בארץ. הדיון הפך לפוליטי במקום דיון על אנושיות. אני מצפה מראש הממשלה וחברי הקבינט לעשות את עבודתם, ולא לשלוח אותנו לדבר עם אנשים בחוץ.אני רוצה לדעת מהם מה הם עושים, למה ניצן אלון ודדי ברנע לא בקהיר כרגע?".

במסיבת העיתונאים שערך שלשום פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו למשפחות החטופים בצל תשובת חמאס, ואמר כי "המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים. כניעה לדרישות ההזויות של החמאס לא רק שלא תביא לשחרור שלהם אלא תביא לטבח נוסף". כשנשאל מפורשות על ידי ynet האם ישראל השיבה "לא" לתשובה של חמאס, השיב: "גם אתה היית אומר לא".